dromenland

28 juni 2017 - Viana, Spanje

viana / biana

vandaag erg weinig gedaan, het meest lekkere en belangrijke blijkbaar was mijn siësta!

vanmorgen lekker uitgeslapen en ontbijtje gaan doen hier in het hotel. een rondje dorp, wat ansichtkaarten geschreven bij het dagcafé waar we iedere keer weer terug komen en will mij later ook vond. ben het dorp nog rond geweest, in een 1/2 uurtje was dat ook weer klaar! echt een goed dorp om uit te rusten! er is niks tot weinig te doen en er zijn genoeg terrassen om even bij te komen van dat niets doen ;o))

rond 1en lekker op bed gaan liggen lezen in een dun boekje met daarin 2 essays over vipassana, 1 daarvan heette “healing the healer” geschreven door een amerikaanse psychiater, erg interessant en verhelderend op een paar vlakken!

toen ik het uit had gingen mijn ogen als vanzelf dicht en ik had de grootste moeite om wakker te worden, een b’tje lucide aan het eind, alsof ik droomde op een zware slaappil, ik kon mijn ogen niet open krijgen. hoezeer ik ook tegen mijzelf zei van kom op wakker worden, die ogen open, het lukte niet! heeft zeker een ruime 15 minuten tot een 1/2 uur geduurd. aparte ervaring, kan me niet herinneren dat eerder gehad te hebben.

me lekker opgefrist, daarna naar will gegaan. het was inmiddels al 16.30 uur en will bleek al weer veel huiswerk verricht te hebben! route uitgestippeld en daarbij de nodige slaapplaatsen opgezocht en vooruit geboekt. wat dus ook met het nodige kunst en vliegwerk gelukt was, chapeau!

het is hier koud! de temperatuur is gezakt naar 18 graden, veel wind en zelfs een felle korte regenbui! brrrrr. gelukkig duurt het niet lang, de vooruitzichten zijn weer goed en warm, dat we dan weer lopen, ach ;o))

na een paar biertjes weer naar het resto’tje met vega eten en rond 22 uur lag ik weer met mijn luiken gesloten op bed ;o)) wel eerst bij het hotel in de bar nog een kleintje pacharan gedronken, ijskoud de lekkerste hier!

morgen hebben we nog een lazy day en dan gehts wieder los,

cerrado de ojos y hasta la manaña,