het einde van de wereld cq costa da morte ;o))

31 juli 2017 - Fisterra, Spanje

van cee naar fisterra / finistére

het was in cee al een soort van thuiskomst door de krijsende meeuwen (krijsen die?) maar hier in fisterra zijn er nog meer. je weet dat je aan zee zit! heerlijk, vertrouwd geluid :o))

we hoefden maar 12 nog wat kilometers te lopen en dat werden er nog minder doordat we in fisterra bleven, die 12 was helemaal naar de vuurtoren, die geen vuurtoren is maar een huis met een licht er boven op? was dus een makkie en ook op ons dooie gemakkie gedaan, vlak voor fisterra begon het strand al en daar had een signora een heerlijk plekje gecreëerd, lekker op een stoel aan de frisdrank en wat eten genieten van het strand en de zee. in het begin nog wat bewolkt maar later volop zon :o))

onderweg bospaden, op en neer, en kleine dorpjes. laatste stuk, vlak voor dat heerlijke plekje was het zelfs wel even klimmen en steil dalen met veel grind, er lag daar ook nog een heel klein idyllisch strandje maar ik weet niet of ik daar nog kom, het is echt steil omhoog en naar beneden en een klein uurtje lopen. ik denk wel dat stephan daar staat met zijn tent tegen de berg aangeplakt, niet te zien vanaf de weg.

bij aankomst in fisterra meteen de finister gehaald, qua document mooier vormgegeven dan die van santiago. daarna ons op laten halen door de host en werden we naar ons appartement gebracht. weg uit het dorp op een smal deel van het schiereiland en uitkijkend over de baai aan de ene kant en de atlantische aan de andere kant, mooi en rustig plekje met een strandje voor de deur waar bijna niemand zit of ligt in verband met de gevaarlijke stroming die er is.

we hebben de bovenste verdieping genomen waardoor ons uitzicht nog beter is en er staat daardoor ook een lekker windje die als alle ramen en deuren openstaan heerlijk door het huis waait en daardoor lekker koelte geeft. het appartement zelf kan beter, de voorzieningen zijn maar zo zo, er wordt niet echt goed schoongemaakt, er lag zelfs nog een peuk op de grond en wat stofnesten her en der. we kregen maar 1 paar sleutels en als we meer wilden moesten we die maar bij laten maken, was niet duur zei ze nog ;o))))) maak er dan een paar bij lijkt me, maar goed, we zitten hier weer heerlijk. uit het gedruis van de stad wat op loopafstand ligt.

na de douche, hoognodig weer :o)) het dorp maar ingelopen voor boodschappen en een biertje / wijntje op het terras aan de haven. daar kwamen we ulf ook nog even tegen, de zweed. lekker zitten kletsen en bieren cq wijnen met hem, boodschappen gedaan en toen maar de italiaan uitgeprobeerd, moah. het was toen ook al weer tijd om lekker op huus aan te gaan om de zonsondergang te bekijken, er staat helaas een klein bergje voor zodat we hem niet helemaal weg zien zakken ;o(( maar evengoed wel mooi en we hebben de bank versleept zodat we op de bank onderuit hebben kunnen kijken ;o)) en toen was het ook tijd om de oogjes toe te knijpen,

hasta luego,

1. Anneke Admiraal:
    1 augustus 2017
    Hoi Roel en Wil,
    En nu zit het er op de tocht der tochten. Fantastisch wat een resultaat en wat zal ik jullie verhalen missen. Liefs van ons.
  2. Roy De Boo:
    1 augustus 2017
    Goed he? Oehhhhh.
    Tot ooit!
  3. Marcus:
    2 augustus 2017
    Bedankt voor de verslagen en foto's Roel. Tot ziens, goede vlucht terug, nog een goed verblijf aldaar. Snik...
  4. TET PAARDEKOOPER:
    2 augustus 2017
    Maar hoe moet hét nu....mijn vaste ochtend ritueel valt weg.....niet méér wakker worden met de avonturen van jullie...hahahahaha