italiaans hamburgertje ;o))

19 juli 2017 - Sarria, Spanje

dagje sarria

lekker uitgeslapen na een onrustig nachtje. veel wakker, waarschijnlijk door het ruisen van het riviertje :o)) gisteravond, lekker hè zo’n terras voor de deur, waren ze nog tot laat actief, ook de kinderen, ik hoorde ze tot een uur of 1 en toen pas werd het rustig. vanmorgen kwam het pas laat op gang gelukkig.

niet veel gedaan, weer wat ansichtkaarten geschreven en verstuurd, ontbeten bij een eco/macro winkeltje, natuurlijk wel een stempeltje gehaald en nieuwe rubberen stoppen gekocht voor mijn wandelstokken, de oude waren gans versleten, ik hoorde continu het klikker de klak als ik ze op de grond zet, wel weer een mooi ritme om op te lopen ;o)) nog even bij de kerk wezen kijken maar die was helaas weer dicht, moest er best wel een klimmetje voor maken! om 19.30 uur is er wel een pelgrimsmis maar dan zitten wij bij een italiaantje te souperen ;o)) en dat laat ik toch prevaleren boven de mis.

wasje is weer gedaan en het is ook secco, gedroogd dus. lekker door de wasmachine en droogtrommel en niet op de hand. straks mijn nagels weer even knippen, wel lekker voor het dalen en dan ben ik eigenlijk wel weer klaar om te lopen, maar 19,4 kilometer. de dagen erna worden het er wat meer om bij de slaapplaatsen te komen, vanaf nu alleen nog maar een kamer voor mezelf! heerlijk, ik ben helemaal klaar met die slaapzalen :o))

wel raar hoor, sdc komt steeds dichterbij, ik geloof dat we nog iets van 115 kilometer moeten en dan zijn we er! het bijna eind van deze onderneming die dus ruim 3 maanden geduurd heeft en waarbij we meer dan 1500 kilometer gelopen hebben. wie had dat ooit kunnen bedenken, ik in ieder geval niet. zeker niet toen we jaren geleden net begonnen met het pieterpad en na 29 kilometer in 2 dagen strompelend groningen binnen liepen en waarbij ik echt al aan de rand van groningen het idee had om een taxi te bestellen ;o)) ik ben ergens ook wel blij dat het straks weer over is, lekker weer naar huis, naar riena :o)) ook weer een b’tje rust en niet meer dat zigeunerleven. begrijp me goed, ik heb een giga tijd gehad en vind het hartstikke mooi om te doen. maar ik zou, zoals ik af en toe een verslaafde wandelaar tegenkom, nooit willen teruglopen, nog eens 4 maanden! dan ga ik toch liever later eens ergens anders heen. japan schijnt ook een hele mooie route te hebben, ik wil de mount kailash met de tibetanen nog eens ronden, zuid-west schotland schijnt ook heel mooi te zijn, ijsland bijvoorbeeld, noorwegen! en gj gaat bijvoorbeeld in nieuw-zeeland lopen, lijkt me ook fantastisch, keuzes, keuzes, keuzes ;o))

het italiaantje was bellisimo! heerlijk, ik heb een eigengemaakte hamburger gehad ;o)) maar hij was heel goed! alleen mijn toetje was eigenlijk echt italiaans.

morgen om 7 uur lopen, ergens onderweg ontbijten en dan weer een nieuwe plaats, nieuwe uit-ver- en gewone gezichten ;o))

hasta luego, ga voor een vroegertje, nog even een koude douche voor het slapen gaan.

hasta luego

1. Marcus:
    20 juli 2017
    Voor een 'hykeje' westkant Schotland wil ik wel intekenen. Vroeg voorjaar de zeevogel kolonies meepikken! Papegaaiduikers, Jan-van-Genten, Alken, Zeekoeten, zeehonden etc. Verrassend afwisselend ook. De whisky's voor de liefhebber...