rustdag, nou ja rustdag ;o)) geen dagmars ;o))

13 juli 2017 - Ponferrada, Spanje

ponferrada, rustdag

lekker uitgeslapen, wel vroeg wakker maar na plasje weer lekker gaan liggen. oogjes toe en ronken! wel 2 keer wakker geweest, er zit een ingebouwde wekker en die ging 2 keer af! om een uur of 1 en om 9 uur, kut! heb hem laten resetten door de interieurverzorgster, hopen dat het werkt!

ontbijtje gedaan, will was al beneden want die hoorde rumoer op de gang en dacht dat ik het was ;o)) wekker om 9 uur ging tegelijk af met sms’je van will. na het eten de dagelijkse dingen gedaan, ik zal ze niet verder specificeren maar in ieder geval 2 van de 3 K’s, spaans lezen behoort nog niet tot de mogelijkheden helaas ;o))

beetje door de stad gebanjerd en ik ben de kerk ingeweest waar toevallig een mis gaande was. ik ben maar gaan zitten en na een kleine 15 minuten vond ik het wel weer welltjes. keurig ook gaan staan als de rest ging staan etc etc. best wel grappig om te zien wat de verschillen zijn per land, in nerderland klinkt het allemaal wat somberder, hier en in curaçao wat luchtiger, het zal de taal zijn maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het meer is dan dat. vergt wat nadere studie en tijd daarvoor die ik, ben ik bang, er niet aan ga spenderen ;o))

toen maar lekker op terras gaan zitten en mijn blog van gisteren gemaakt, ik had al weer de nodige zweetdruppels geplengd en moest het dus weer aanvullen. toen ik bijna klaar was met het blog zag ik dat will wat sms’jes gestuurd had en terwijl ik die aan het beantwoorden was zag ik uit mijn ooghoeken iemand stil gaan staan, ja hoor, will. ach zo groot is die stad nou ook weer niet.

even bijgekletst en toen zijn we elk ons weegs weer gegaan. ik ging tegen beter weten in de tempeliersburcht bekijken, gauw klaar mee :o)) en via het resto’tje waar we gisteren gegeten hebben, heerlijk gegeten daar met koffie, tiramisu en een chipito patcharran con hiello toe naar het hotel waar will en de was zaten en lagen te wachten. nog een sangria’tje er in en hup naar de lavanderia waar je dan toch gauw weer een uur zit, te wachten tot alles klaar is, maar het wasje is weer gedaan.

tijdens het wasje wasim nog gebeld, ik maak me zorgen om hem, hij heeft op instagram erg sombere teksten en foto’s staan. als ik er naar vraag dan krijg ik antwoorden van “ik word er verlegen van dat jij je zorgen maakt” en “dat is niet nodig” etc etc. ik probeer hem te pushen om naar de huisarts te gaan  en daar te zeggen wat er in zijn kop rondgaat. zijn vrienden weten van niets en hij heeft verder niemand om mee te praten en van de imam krijgt ie alleen maar te horen dat ie meer moet bidden! triest zo’n jongen! maar goed hij heeft beloofd dat ie weer naar de huisarts zou gaan, ik ben benieuwd.

nu weer even op de kamer, even de benen omhoog en masseren. niet echt nodig maar het is zo’n gewoonte geworden en het voelt goed. morgen gaan we weer lopen en ik ben benieuw hoe dat zal gaan, of het weer net zo’n dag wordt als gisteren. straks nog even wat geld pinnen en wat fruit eten en dan maar vroeg naar bed. ga nog even wat ansichtkaarten schrijven en versturen en wie weet toch nog maar even een pacharrannetje erin gooien :o))

oh ja, ben bij de apotheek geweest en daar hadden ze een apparaat staan wat me even gewogen heeft. ik werd dus niet te licht bevonden ;o)) ik ben bijna weer een jonge god :o)) bijna alle signalen zoals bloeddruk, vetpercentage, hartslag etc stonden op groen! ik ben nu dus officieel 15 kilo lichter! er kan en mag nog meer af maar goed, er wordt aan gewerkt ;o))  het schatte alleen mijn leeftijd in op 31 jaar, nu zie ik er natuurlijk gewoon goed uit, dus vooruit ik geef het apparaat het voordeel van de twijfel ;o))

hasta luego,

1. Roy De Boo:
    13 juli 2017
    Haha Tarzan. Hoop vurig jullie in SdC te zien!
  2. Riena:
    14 juli 2017
    Ik hoor zo hier en daar dat de anzichtkaarten al bij aardig veel mensen zijn aangekomen! Ze vinden het heel leuk. Xxx
  3. Hendri:
    14 juli 2017
    Nog 2 weken, goed hoor. Een jonge god, klinkt goed. Ik kijk er naar uit.