blaren :o((

4 juli 2017 - Agés, Spanje

villafranca montes de oca naar agés

pffff, slaapzalen, echt geen pretje. we lagen goed en wel en vervolgens, een uurtje later of zo, liet er iemand iets keihard op de grond vallen! een 1/2 later nog een keer! vervolgens gaat iedereen even naar de wc en hoor je ze lopen en zie je de telefoonlichtjes gaan, nee, niks voor mij! nogmaals het moet anders wordt het onbetaalbaar maar, pfffffff.

ben nu moe, hele dag al een beetje! gapen en mijn benen voelden vandaag aan alsof ze er lood in gegoten hadden ;o)) ondanks dat toch wel lekker gelopen, vandaag veel bos maar grote delen ook over een soort tra, dus geen schaduw maar volop zon! veel zweten dus weer!

de amerikaanse van gisteravond kreeg vanmorgen te horen dat haar vader een licht hartinfarct doorgemaakt had en toen wij vertrokken was nog niet goed bekend hoe en of wat. we hebben ze later op de dag nog gezien in het dorpje vlak voor ons eindstation, ze ging niet naar huis, het viel allemaal mee gelukkig, wel een infarct maar een minor one! voor de insiders trop-t was 0,2 ;o))

korte wandeling dus, maar 16 km en om 12 uur was ik er. was flink omhoog gelijk van ons hotel uit, niet eerst even wennen weer maar vol aan de bak! verder licht afdalend met soms een klein addertje ertussen :o)) maar met de stokken erbij, prima.

veel vlinders vandaag, echt veel! mooi ook hoe ze met je mee lijken te vliegen. in allerlei kleuren en groottes (schrijf je dat zo?) en ook weer eens sinds lange tijd, koeien! los lopend, moest wel even goed kijken of er geen stier tussen stond maar ik bedacht me dat ze dat waarschijnlijk niet zouden doen op een pad waar zoveel pelgrims langskomen ;o)) heb ze wel een beetje ontweken ;o)) ze zijn best wel groot en deze hadden nog hoorns ook. ze hadden allemaal kalfjes en dan weet je nooit hoe gek zelfs koeien kunnen doen als ze zich of hun kalf bedreigd voelen.

halverwege de route hadden ze nog een soort rustplaats gecreëerd met allemaal stoelen en krukken gemaakt van naaldbomen hout, en heel veel totempaal-achtige structuren, sommige geschilderd er zou volgens de bordjes met donativo er op ook drinken moeten staan maar dat konden we niet vinden, jammer!

in agés meteen maar de lunch genuttigd, ik kreeg onderweg best wel honger en we konden nog niet inchecken, te vroeg.

daarna natuurlijk het douchje en het wasje! wat al heel snel droog was door de wind en de hitte van de directe zon er op.

leuke eigenaren hier van de albergue, hij wil graag engels leren en ik spaans dus we hebben nog even staan praten in de keuken terwijl hij heerlijke! paella aan het maken was, was helemaal top, een hele simpele maar ó zó lekker! iedereen zat er later van te smulllen. ik zat aan tafel bij 2 oudere amerikanen en het gesprek kwam na de inleidende onderwerpen natuurlijk op trump ;o)) ze begonnen er zelf over. het waren wel conservatieven (republikeinen) en het leuke nu was dat ik gisteravond met hun counterparts datzelfde gesprek heb gehad, alleen nu van de republikeinse kant van het verhaal. ze vonden trump maf maar hij deed het toch maar en wat ie deed was goed, alles wat obama had gedaan was fout, leuk hè politiek! zo shortsighted allemaal!

er zijn weer heel veel pelgrims aangekomen in dit dorp, wel maf hoor, je staat er bij en je vraagt je echt af, waar komen ze vandaan! het is een klein dorp wat dus nu overspoelt wordt door pelgrims! lang leve de pelgrims economie! die brengen hier heel veel geld in het laatje! het eten in de refuges is echt spotgoedkoop, 3 gangen voor een tientje :o)) het is over het algemeen niet duur hier, vergeleken met nederland zelfs spotgoedkoop! ik zit nu op mijn kamer te typen, buiten het holliday pelgrims leven, wat een verschil met frankrijk. de meesten waren vandaag hezig met hun wonden te likken, ik heb nog nooit zoveel blaren, heftige ook, gezien en de verzorging is in volle gang. de meeste blaren ontstaan toch door teveel willen lopen, terwijl ze het niet gewend zijn want de meesten hebben maar een beperkte tijdsspanne waarin ze in santiago aan moeten omen, de terugvlucht is al geboekt! verder door te nieuwe niet ingelopen schoenen en verkeerde verzorging van de voeten! arme voeten, auw! ik ben blij dat ik er geen last van heb en hoop ook dat ik ze niet ga krijgen!

ik ga nog even naar beneden en dan tanden poetsen en vroeg naar bed! ik lig op een kamer met een andere man die ook schijnt te snurken. ik ben benieuwd wie wie wakker houdt?

hasta luego,

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marianne:
    5 juli 2017
    Hallo Roel,

Ken je mij nog? Wij hadden wat gegevens uitgewisseld over het maken en bijhouden van deze blog. Inmiddels al weer ruim 1 maand van Canada lees ik nu, uit nieuwsgierigheid, even jouw verhaal. Lees ik het ju goed, en loop je dat hele end? Waar eindigt jouw wandeltocht? Voettocht naar Mekka? En loop je ook terug of vlieg je terug naar huis?
    Welnu, dit is geen kruisverhoor maar was even nieuwsgierig.
    Wandelse nog vandaag.....