heuveltje op en heuveltje af :o(

12 mei 2017 - Crozant, Frankrijk

rot geslapen, wat is dat toch met franse bedden, do they have to grow on you? afgelopen week die eenpersoons twijfelaar waar will uit viel en ik dat slapstick moment had, nu weer een matras waar bij de randen lager waren dan het midden! ze zijn wel heel zacht! dat dan wel weer, voor een arme pelgrimsrug kan dat heel verkwikkend zijn als je er maar gewoon op kon liggen ;o) een ander dingetje in het hotel was, ik was al om 6 uur up and about! maar, beneden was alles potdicht! ik kon er niet in om mijn schoenen te pakken die bij de houtkachel de hele nacht hadden staan drogen. ik wilde ze invetten! om 7.45 uur kwam will langs en toen die ging kijken stond het ontbijt al klaar, had ik dan weer gemist :o(

meteen maar ontbeten met een flinke bak (soepkom groot) franse koffie en croissantje, pain de chocola en jus d'orange, vers! heerlijk! nog even de 3de K afgewerkt, mocht je het niet begrijpen, laat dan maar, dan wil je het waarschijnlijk ook niet horen. louise ik was niet echt wakker anders had ik het echt wel begrepen :o)) het is mijn dagelijkse ochtend routine, de 3 K's!

wat schetste onze verbazing vanmorgen, de weerberichten zijn compleet omgeslagen, het blijft droog en de zon gaat schijnen, volop! zo zie je maar weer, tegenwoordig is alles mogelijk! is dit frankrijk? is dit het klimaat met broeikas effect? zeg het maar, wij hadden in ieder geval een hele lekkere dag om te lopen, niks geen regen en onweer!

afijn, hotel betaald en on marche!

de juiste weg snel weten te vinden en verdomd, meteen goed omhoog ook! dat ging dus de hele dag zo door, leek nepal wel! ik zal de foto's erbij zetten, kunnen jullie een b'tje zien hoe en wat qua stijgen een dalen. janneke, vraagje, heb je ook een gevoelsmatige indeling qua heuvels en bergen? ik had vandaag het gevoel dat ik hooggebergte aan het bewandelen was ;o) voel mijn benen nu ook best wel! zal geen latertje worden en gelukkig morgen een rustdag! we gaan maar 6 km lopen, wel heuveltje op en heuveltje af, dat dan wel weer ;o)

ik was ook erg blij met mijn nepal ervaring qua afdaling op de glibberige bospaadjes, daar heb ik goed gekeken naar de dragers en hoe die naar beneden dansen, het is en een kunst en heerlijk om te doen, heel lichtvoetig dansend naar beneden, je ene voet staat net op de grond en de andere zoekt zijn weg alweer naar de grond met als gevolg dat je bijna zwevend naar beneden danst. al met al heb ik niks te klagen, het gaat goed! wel de nodige pijntjes en zo maar die verdwijnen ook weer snel als je even zit, sommige omdat je er gewoon aan gewend raakt, door de exercitie bedoel ik dan!

raar hoor, zo zit je thuis, gewoon je luie leventje te leiden, ik, die verder nooit echt aan sport gedaan heb en nu.......... ik zeg wel rustdag, maar ik voorzie nu al dat dat ook gewoon dagen van 10 tot 15 km of meer gaan worden, er is verder toch niet veel te doen en dan zit je maar in een klein gehucht waar je van de weeromstuit toch maar een wandeling daar ter plekke gaat doen ;o)) is dat maf of is dat maf?

leuk dingetje vanmorgen was de postbode! die rijd hier rond in een auto omdat het allemaal zo fucking ver uit elkaar ligt. wij liepen gelijk op met haar, will had helemaal spraakcontact met haar, ik liep wat achterop en had alleen maar oogcontact. we bleven haar echt heel lang tegenkomen en toen ze eindelijk vertrok zat ze met 2 armen (dus niets aan het stuur) te zwaaien :o) uiteindelijk, we waren al een stuk verder, hoorden we ineens een auto achter ons toeteren, toen we omkeken zat  onze postbode weer te zwaaien op weg naar...... :o)

tussen de middag in een dorp bij een lokaal resto'tje geluncht voor €15,= p/p was even te zwaar op de maag, will had er best wel last van, ik iets maar niet veel, meer door mijn reflux en de inspanning met volle maag!

verder heel veel daslook en orchideeën onderweg, mooiiiiiiiiiiiiii ik word toch echt blij van bloemen merk ik :o) van riena overgenomen, vroeger had ik er niet zoveel mee! maar nu! ja!

uiteindelijk kom je dan toch aan en de weersvoorspellingen waren wel dat er om 18 uur kans op regen onweer zouden zijn en dan loop je toch niet lekker op de toppen van de heuvels, aantrekkelijk voor zo'n schichtje om dan jouw even te pakken, gelukkig niet gebeurd en de regen zonder onweer kwam pas om een uur of 8 pm, nogmaals is dit frankrijk en moeilijk te voorspellen of het broeikas effect? ik gok op het laatste, misschien wordt het toch eens tijd dat we met zijn allen de verantwoordelijkheid nemen om er wat aan te gaan doen! ik las laatst ook dat obama's belangrijkste eco adviseur (echt geen domme jongen) zei dat wel al te laat waren!

afijn, crozant, eindstation van deze dag, we hadden de municipal gîte gereserveerd voor 2 personen, er kunnen er veel meer in maa nu zijn we alleen met zijn 2en, lekker rustig! voor 4ren moesten we de sleutel bij het stadhuis (mairie) halen en na 4ren bij een kroeg. wij aangekomen na 4ren en dus naar l'eclat soleil, dicht! mairie, dicht! wat vragen in de buurt leverde op dat de kroeg na 19 uur weer open zou zijn! wat te doen in de tussentijd? er was een prachtig uitkijkpunt op een heuvel, een die we ook beklommen hadden, en waar bankjes stonden en waar we de prachtige donkere luchten goed aan konden zien komen! flesje rosé erbij en gaan met die fles rosé :o)) we zagen dus de luchten naderen en vertrekken, geen centje pijn! ik ben uiteindelijk nog wel even op en neer geweest om te kijken of we een kamer konden huren in een hotel, maar nee! alles in dit dorp was dicht! geen andere slaapmogelijkheden dan 6 km verderop :o( uiteindelijk kwam het toch allemaal goed, er kwam op een gegeven moment een vrouw aanlopen die ons dus zocht, de wijn was net op dus dat kwam goed uit!

gelukkig hadden we al gegeten en hoefden we niet meer te koken. we hadden trouwens laatst ook een krop sla gekocht, zo van lekker bij de pasta met tomatensaus, bleek die sla vol te zitten met kippenveren, hebben hem zo de vuilnisbak ingegooid! wie weet wat er allemaal nog meer inzit van zo'n kip!

na een stokbrood en een biertje, aan de blog bezig kwam de regen met bakken uit de hemel, st jacob zorgt voor ons! gerust gevoel!

de groeten van sint jacob ;o)

á demain!

1. Riena:
    12 mei 2017
    Goed van jullie dat het jullie zo goed gaat!
  2. Marrèt:
    12 mei 2017
    Wat zijn julllie nu in een mooi gebied !!!!
  3. Ruud:
    13 mei 2017
    Roel je bent goed bezig samen met Willy. Mooie foto's en het wandellen gaat steeds makkelijker, als ik het zo lees en de biertjes smaken ook meer dan goed
    Succes samen.
  4. Janneke:
    15 mei 2017
    Can do is heuvel,
    no can do is berg ;-)
  5. Saskia:
    16 mei 2017
    Dus je heb ook van die " wat is het mooooooiiiiii" momenten ;-)
    Geniet van je verhalen en fotos xx