la grand-mère de tiques

20 mei 2017 - Flavignac, Frankrijk

van limoges naar flavign(h)ac

vanmorgen om 7 uur beneden, dan zou er ontbijt zijn. niet dus, kwartiertje gewacht want: verslapen, lekke band, brug open etc etc. toch maar gebeld en toen bleek dat ze ons verkeerd voorgelicht hhad :o( het is weekend en dan is er pas om 8 uur ontbijt, ander plan dus! brood en pain chocola stonden al op de desk van de receptie, dus maar een baquet gepakt en een paar pain au chocolat en dat op de kamer met wat boter en kaas van onszelf klaar gemaakt en opgegeten. toen we beneden kwamen was er een jonge dame net bezig om alles klaar te zetten :o) ach, nogmaals, het leven van een pelgrim ;o))

on marche maar weer, vandaag 28 km! het zullen er ongetwijfeld meer zijn geweest, de kilometer telling van het boekje klopt niet echt bleek. er zijn verschillende apps bij de verschillende pelgrims die andere hoeveelheden aangeven, ook de apps onderling verschillen daarin :o) hoe onzeker wil je het hebben, loslaten maar, ook totaal niet belangrijk, het gaat om het lopen, het pelgrimeren!

vandaag ging het weer, regen en zonneschijn wisselden elkaar af en wij deden, can do en did it ;o) en ik ben zo blij met mijn poncho! echt blij! super! veel minder zweterig en de regen verdwijnt ook niet in de spleet tussen mijn rug en de rugzak waardoor die ook weer droog blijft! echt super! nog 1x dan, zo blij :o)) waren toch wel goede inkopen, geen lekkage meer door de nieuwe waterzak, andere waterdichte handzame zakken voor de kleding, een clip die weer naar behoren functioneert, oooohhhhhhhh zo blij, variatie op ooooohhhhhhh zo moooiiiiiiiii :o)

ik voelde mijn voeten aan het eind van de dag best wel, het gekke is dat je zogauw je die schoenen uittrekt en op slippers gaat lopen dat gevoel binnen een uur weg is.

verder best wel een b'tje bijgekomen van de dag (on)rust, voelde me fitter. redelijk goed geslapen vannacht, alleen om 1 uur even wakker geweest, plasje doen en meteen maar het lekkere chocolaatje met fruit (handgemaakt door wat zusters in een klooster)  naar binnen gewerkt, heerlijk was ie en met een tevreden gevoel weer in slaap gevallen. choco'tje was ook nodig om bij te komen van mijn droom over teken ;o)) er zaten er wel een stuk of wat op mijn arm, ik kon ze allemaal verwijderen gelukkig, maar, la grand-mère of al tics zat onderhuids, ik zag de poten de huid omhoog drukken maar ze kwam er niet doorheen! het was ook nog eens een lucide droom, ik wist dat ik droomde :o)

hele dag een b'tje doorgelopen, onderweg op een soort van grindpad zag ik ineens de grond bewegen, was een mol aan het surfacen, nog nooit echt een mol aan het werk gezien, zag alleen op een gegeven moment een pootje maar die was ook snel weer weg. maar weer doorgelopen, will haar p-pauze was voorbij en hoe lang kun je wachten tot ie bovenkomt, als ie dat al doet. heb er trouwens wel een zien oversteken op de dag dat ik will tegemoet liep, ze kunnen echt hard lopen zeg!

maar 1 echt rustmoment, buiten, bij een kerk vlak voor flavignac. we hebben ook in een supermarkt een rustmomentje gehad ;o) we kwamen daar binnen om te kijken in het boekje of er ook een keuken in de gîte van flavignac was, want het regende buiten, het is op zich een klein dorp.

we waren aan het overleggen daarbinnen en toen vroeg ik of ze ook een ruimte hadden met koffie en dergelijke, nee dus! maar, we konden wel koffie van hun krijgen :o) en we mochten ons brood opeten op de stoelen die daar stonden voor de verkoop, ingepakt in plastic. we waren helemaal blij want we konden verder niets vinden, alles (bar, tabac, café's) was dicht en het was niet echt weer om even buiten te gaan zitten. nog wat inkopen daar gedaan, will wat crudité, quinoa salade en een bol mozzarella, ik een hele gegrilde kip (halve kon niet :o)) met 2 tomaten en een avocado.

uiteindelijk aangekomen in flavign(h)ac en daar zaten al 2 pèlerins te wachten op de dame van de gîte, 1 van de pèlerins was een vrouw en die waren we onderweg al tegen gekomen, de andere een man, gepensioneerde boer, zijn vrouw werkt nog 2 jaar door op de boerderij;o) ik zit daar dus nu samen mee in een chalet op de camping. we hebben geruild met lilian en patricia, ivm lilian haar voeten! de logica snap ik niet helemaal maar will was in ieder geval erg blij ;o(( ik ook, ik vond het een klein hokkie met zijn 4en, waar wij nu zitten is niet veel groter maar wij zitten er dan met zijn 2en en het is lekker buiten op de camping, prima! nu ook buiten de blog te maken, ook zo wat, ik begin het binnen warm te vinden :)) komt ook doordat we de hele dag buiten zijn denk ik.

foto's wel gemaakt, maar de variatie en mooie dingen worden minder, veel natuur weer, heerlijk hoor maar om daar nu duizend foto's van te maken :o( en vandaag ook de nodige regen en daar wilde ik mijn fototoestel niet aan bloot stellen, wel wat pano's gemaakt.

we gaan zo naar de meiden toe, ik geloof dat we gezamenlijk eten daar, alhoewel gezamenlijk, iedereen heeft zijn eigen eten mee dus dat wordt nog dringen bij micro-onde en het elektrisch pitje ;o) ik ga nu maar eens een biertje doen, een blondje maar weer, zal wel geen goudale zijn helaas, die heb ik gisteren wel weer gehad, de carrefour heeft ze, yippie! hij blijft lekker :o)

morgen weer verder, bisou á tous

1. TET PAARDEKOOPER:
    20 mei 2017
    Waar is nu die poncho...waar je zo verguld van bent. Wil hem wel zien hoor!! Hahaha
  2. Roel:
    20 mei 2017
    hou ik nog even voor mezelf, hij ligt straks naast me in bed ;o)
  3. Louise:
    20 mei 2017
    ..Heb een visioen.. Riena met poncho daaronder een helm omdat er een klein regen buitje was op Koh Samui en wij zo nodig toch ff met de scooter weg wilde... Dus zie ik jou ook in één keer voor me in poncho met rugzakje daar onder... een soort schildpadje.... Whahaha... Zo, iig ff lekker gelachen voor het slapen gaan.... Lang Leve de Poncho...
  4. Riena:
    20 mei 2017
    Ja Louise zie het ook zo weer voor me, haha! Maar ze missen de brommert!
    Was de kip lekker Roel! Kijk uit voor wolven op de camping! Xxx
  5. Roel:
    21 mei 2017
    kip was heerlijk ;o)) ik moest ook aan de camping denken met de beren! en ja, ik zie er waarschijnlijk met de poncho ook eeen b'tje zo uit :o))
  6. Louise:
    21 mei 2017
    Was een beetje flauw van mij Roel... ik geniet van je verhaal en kijk uit naar je volgende avontuur...
    A demain.. x