pas de gauche, pas de droite, nee, tout droite!

5 juni 2017 - Captieux, Frankrijk

van le nizan naar captieux, via bazas ;o)

did it :o)! maar 17 km, met ondersteuning van hulpstukken en ibuprofen, maar prima! niet veel last, een beetje intervaltraining gedaan, snelheid afgewisseld dan weer langzaam en dan weer sneller, beetje trainen :o) nu weer wat rust, masseren, rekken en strekken! en op naar de volgende dag. we lopen deze hele week niet echt grote afstanden, wel goed om weer even in te slingeren, vanmorgen viel het best wel weer tegen om met die rugzak op te moeten lopen ;o) was er evenwel snel weer aan gewend, will had er meer moeite mee, die had last van rug en nek vanmiddag, we moeten dus op zoek naar een goede inspanning / rust verdeling. gaan we vinden!

vanmorgen na het ontbijt weggebracht door de hostess, ze vond dat helemaal geen probleem, lieve mensen, was echt een prachtige stek, lekker rustig. een slow start vandaag.

in bazas was alles ook slow, het is hier ook pentecôte, pinksteren, en hier komt ook alles langzaam op gang. waren snel bazas uit, nog even verwarring maar dat was snel opgelost. daarna was het tout droit, pas de gauche en pas de droite, nee! tout droite, immer rechtdoor! tot aan captieux!

we volgden vandaag het pad van een oude spoorlijn, al lang geleden opgeheven maar op sommige plekken zie je de overblijfselen ervan nog, oude bielsen, metalen waar ze de rails mee vast zetten, kuilen op de weg op regelmatige afstand waar de bielsen gelegen hadden. soms breek je je nek er over :o) dat gebeurde mij 1 keer, will was al wat vooruit en was op de grond neergezegen om een late lunch te doen, ik keek dus niet naar de grond en zag dus ook de metalen dingen waar de rails aan vast zaten niet en ja hoor, de hele weg geen probleem maar juist daar niet op de grond gelet, gelukkig niet gevallen! ik was juist heel erg op de grond gericht vanwege mijn peesprobleem :o) het was namelijk nogal een hobbelige vlakke weg.

niet veel te beleven op deze weg, paar keer een snelweg over moeten steken maar dat was wel het meest spannende. oh ja, wat obstakels, de bruggen waren weggehaald en daar moest je dus het spoortalud via steile paden af en op en dat talud was op sommige plekken best wel hoog! als het nat was had je echt een probleem. gelukkig zijn dat soort dingen ons nu, deze reis, nog gespaard gebleven. bij regen kunnen dat soort paden in moddergletsjers veranderen! ook spannend wel weer, maar liever niet :o)

zat vandaag ook nog te peinzen over wat je allemaal opschrijft, er gaat zoveel door je, mijn, hoofd heen! teveel om op te schrijven, waar begin je en waar eindig je! sommige dingen wil ik gewoon niet hier op de blog hebben. soms persoonlijk, soms het leven (in de breedste zin van het woord) betreffend en wil iedereen dat wel lezen, ik ken een paar mensen die dan echt wel afhaken ;o)) maakt ook niet uit, zo'n blog moet niet te moeilijk worden denk ik dan weer en met dit soort gedachten kan ik dan zomaar een uur verder zijn. het is eigenlijk een heel filosofisch gebeuren die hele pelgrimstocht, gesprekken die je voert onderweg, soms verrassend mooi en soms gewoon om het kletsen, maar ook de uren stilte, in je eigen hoofd denkend, en zo gaat de dag ongemerkt snel voorbij en ben je op je eindpunt :o)

we kwamen vandaag aan in captieux, alles is dicht of gaat dicht vanwege pentecôte! best wel lastig, het begint nu te wennen maar de fransen hebben echt een eigen open en dicht ritme qua winkels. alleen de épicerie, een klein kruideniertje, is nog open, gelukkig! daar dus wat eten voor vanavond gekocht, brood, melk, kaas etc. we zitten nu weer in de gîte municipal, een smerige dit keer! de eerste die we zo tegenkomen! beddengoed is al een tijd niet gewassen, de vloeren zien er groezelig uit en overal ligt wel wat aan smerige dingen, dweilen, oude t-shirts, gebruikte pleisters...... nou ja, jullie hebben het plaatje wel denk ik.

ik lig samen met een andere nederlander in een apart kamertje, we snurken nogal ;o) de rest niet denken ze ;o) wij in ieder geval wat luider. die kwamen we vandaag tegen, hij loopt samen met een zwitser, pelgrimsmaatjes geloof ik als ik ze zo zie. er is ook nog een francaise, die loopt alleen maar kent de andere twee wel. die lopen morgen 30 km dus die zien we misschien wel of niet meer terug. wel apart, al die mensen die je tegenkomt, iedereen heeft het zelfde doel maar toch loop je voor jezelf, wij dan met zijn 2en maar ik merk ook bij diegenen die alleen lopen dat ze compagnons zoeken, soms lukt dat voor een tijd en soms ook niet en dan laten ze elkaar weer los en zie je ze later weer met een ander optrekken, wat kan het leven ook mooi zijn! ga zo even wat eten, vanavond zal het weer vroeg naar bed worden, we zitten weer in een gemeenschappelijke gîte en daar is dat een beetje ongeschreven wet! met de kippen op stok en er ook weer met ze uit!

á tout á l'heure maar weer,

1. Roy De Boo:
    5 juni 2017
    Je bent goed bezig Roel! Ik had The Magus overigens in 1973 gelezen.
  2. Roel:
    6 juni 2017
    toch dat leeftijdsverschil weer hè ;o)
  3. Anneke Admiraal:
    6 juni 2017
    Wat een prachtige foto's, en wat een gezondheid ademen jullie in. Groetjes..