regen op rustdag of rustdag op regendag?

6 mei 2017 - Bouzais, Frankrijk

gisteravond dus een vietnameesje, was een lekkere afwisseling op het franse eten. lekkere kleefrijst met gekarameliseerd varkensvlees, heerlijk! will, een soort van witte bami met groente en tofu en loempia's, heerlijk frans roseetje erbij, dat dan wel weer ;o)

vandaag een soort van rustdag, we konden hier, bouzais, gisteren niet terecht. het zou vandaag ook gaan regenen dus hebben we maar besloten om in saint-amand-montrond te blijven, wat persoonlijke boodschappen te gaan doen, will wilde wat vitaminepillen met mineralen en ik in ieder geval ledervet voor mijn schoenen, 't is hier nogal nattig en mijn schoenen hebben.

will was in 1x klaar bij de farmacie, alleen de waterzak wilde niet lukken, jammer! het is wel lastig voor will om de waterfles uit de zijkant van de rugzak te halen als ze loopt. ik heb een waterzak van cindy te leen, cin koop maar een nieuwe, ik denk dat ie wel af is als ik terug kom :o)) bedankt in ieder geval voor het lenen, het is even wennen aan de smaak maar wel verrotte handig!

toen we alles hadden zijn we naar een crêperie gegaan om te lunchen, voor mij een grote maaltijdsalade en voor will een galette met chèvre en sla.

ik heb, moet denk ik, toch meer groente gaan eten, het eten in de refuges is goed hoor maar de groentes zijn niet oververtegenwoordigd, wel jammer.

ik moet ook omdat ik denk dat ik een gordelroos zonder roos heb, rechter kant van mijn hoofd.

paar dagen terug begon ik ineens stekende pijn te krijgen boven op mijn hoofd met een hele gevoelige huid, will kon niets zien, ik dacht van alles maar het meest simpele waar ik aan dacht was een puist of iets dergelijks. ook wel moeilijk lopen denken (letterlijk!) maar dat zal ik jullie besparen ;o)) maar niet aan gordelroos :o(

vervolgens na een dag zakte de pijn wat af, letterlijk en figuurlijk, hij zakte af naar beneden en de heftigheid werd ook minder. zit sinds vandaag ook in mijn oog en wang en kaak en wat blaasjes erbij in mijn rechter wangzak. is te dragen, maar is gewoon vervelend. bij een farmacie onderweg wat vitamine c gekocht, 500 mgr per tablet, baat het niet dan schaadt het ook niet! voor zovirax moet ik naar een dokter hier maar het voelt nog niet als dat ik daar heen moet! we gaan het zien!

het lopen, wat we nu doen, gaat sowieso gepaard met pijntjes, sommige loop je doorheen, andere blijven wat langer bestaan maar ook die verdwijnen weer, door de rugzak iets lager of hoger op je heupen te plaatsen of andere aanpassingen, afhankelijk van waar je last van hebt, schoenen aantrekken bijv, veters niet te strak over de wreef maar wel weer proberen rond je enkels wat strakker aan te trekken, continu op zoek naar.........

vandaag dus een kort stukje gelopen, 5 km, het was om voor we er erg in hadden! de gewenning treedt al in en ik zit al klaar om de 1ste dertiger te gaan lopen :o))

en dat allemaal met extra gewicht in de rugzak, we hadden namelijk gehoord van andere pelgrims, die het weer van andere pelgrims hadden etc etc dat de regio waar we nu in lopen, qua eten (restaurants en winkels) nogal lastig is en aangezien we geen honger willen lijden moest alles mee, de basis dan! want hoeveel gewicht wil je op je rug hebben ;o( het si dus echt zo, elk grammetje ga je voelen, ik heb nu ook wat last van mijn schouderspieren, gelukkig had will dat al een paar dagen geleden en het is nu over bij haar dus zal het bij mij ook wel weg trekken, hoop ik ;o))

zitten nu in de refuge, kregen net een biertje aangeboden en ik zei, ho, wacht even! ik ga mijn eigen biertje drinken dacht ik! had in het hotel waar we afgelopen nacht geslapen hadden

's morgens een biertje als cadeau meegekregen, een leffe, zwart etiket, zag er lekker uit! toen ik terug kwam met de nu historische woorden c'est une cadeau was ik hem ineens kwijt en zat ik aan een goedkoop pilsje :o)))))))))))))) ish helemaal goed! soms krijg je wat en moet je dat blijkbaar weer doorgeven :o)het is nu 17 uur en we gaan straks eten, voor will wat sla en voor mij varkens stoofpotje geloof ik. eten pas om 19 uur, ik heb honger! je moet als pelgrim in een refuge (speciaal voor pelgrims) overgeven aan het regime van de hospitaliers, vrijwilligers die de boel draaiende houden. ik moet ook goed eten, paar dagen geleden naar ander gat in riem gegaan en nu ben ik alweer op weg naar de volgende, buikje begint al te verdwijnen :o))moest ook wel, werd te gek de laatste tijden, maak er maar meervoud van, tijden, voordat jullie gaan zeggen dat er langer wat aan de hand was ;o))

morgen weer kilometers maken! het is raar, net even rondje dorp gedaan, maar het voelt ook alsof er meer kilometers gemaakt moeten worden! dat gaan echt wel dertigers worden waarschijnlijk!

doux rêves por tout le monde

1. Pats:
    7 mei 2017
    Leuk verslag Roel, die pijntjes wat minder .... je komt van alles tegen onderweg .... ;-) .... jullie gaan voor de dertigers .... oeffff .... kom je straks nog terug als een gespierde spijker zonder buikje ;-) .... veel liefs xx