siësta's

29 juni 2017 - Viana, Spanje

viana / biana in de herhaling ;o))

vanmiddag weer een kleine siësta gehouden ;o)) lag lekker en oogjes vielen vanzelf toe :o)) mag ook wel, licht ontregeld door het kleine, nou ja kleine, siëstaatje van gisteren. was vannacht al om 4 uur wakker :o)) wel lekker blijven liggen tot een uur of 8, al soezend!

na het ontbijt gedoucht en verder vandaag bijna helemaal niets gedaan dan alleen maar wat liggen op bed en af en toe naar buiten om te drinken of eten.

wel een goede daad verricht ;o)) ik kwam bij ons hotel voor de  deur een italiaan tegen met een peesontsteking van zijn been. was helemaal rood en dik! hij had er een zak met ijs opgedaan om te koelen en moest nog naar logroño, 12 km ongeveer. heb hem advies gegeven om rustdagen te nemen, stokken te kopen en ibuprofen met een maagbeschermer te gaan slikken. ik heb hem ook mijn brace uit frankrijk gegeven en het belangrijkste ga naar een fysiotherapeut! stokken had ie gelijk gehaald en na een biertje voor me gekocht te hebben omdat ik niks wilde hebben is ie weer vertrokken. wie weet kom ik hem nog tegen. hij werkte als cameraman / interviewer voor juventus.

will was nog aan het studeren geweest op de route die we volgen en kwam tot de conclusie, ik had er ook al over gedacht, om de weg tussen burgos en leon maar met de bus te gaan doen. het is een lange weg met heel weinig schaduw (het is de graanschuur van spanje) dus heel veel zon en weinig dorpen om even op adem te komen. moet je willen lopen en hoe leuk ik het ook vind om te doen er zijn grenzen, ik ben niet masochistisch! ik heb ondertussen wel genoeg zon op mijn kop gehad met temperaturen tot 40 graden dat ik er dus voor kies om dat stuk over te slaan, misschien maar eens in het voor of najaar inhalen, ik zeg misschien!

ik heb het gevoel nu ik via frankrijk spanje in ben gelopen dat het voor mij qua de camino wel over is, te massaal hier in spanje, hele dorpen drijven op de caminio-economie! prima als je dat wil maar voor mij niet meer. er zijn nog wel andere leuke wandelgebieden. schotland bijvoorbeeld of met de tibetanen mount kailash rondlopen, japan schijnt ook een lange-afstand-wandelpad te hebben die erg mooi is en zo zijn er nog wel meer denk ik.

ik heb ook nog een nieuw petje gekocht, een rode, fel rood! met een nekflapje wat gelukkig demontabel is, ik denk dat wil er wel een foto van zal posten. staat goed bij mijn regenjas en mijn rugzak, ook rood! hoe duivels het kleurtje ;o)) mijn andere pet heb ik ergens laten liggen en ik moet nu heel diep nadenken waar dat ook al weer was. raar hoor, je ziet zoveel plaatsen dat, het zit echt wel allemaal in mijn hoofd, maar niet wil opborrelen naar de surface ;o)) allemaal maar lekker laten bezinken!

ik ga nu maar weer even in bad liggen, mijn voeten straks lekker masseren en mijn wasje halen, klein ongelukje vanmiddag, ik kreeg mijn hele glas sangria over me heen doordat will een fles wilde pakken en die daarmee iets anders omstootte waardoor mijn glas sangria over mij, de tafel en mijn telefoon viel, alles rood en zeiknat en plakkerig ;o(( gelukkig geen schade aan mijn telefoon, hij doet het nog!

morgen dus weer lopen, de 2 dagen rust hebben me goed gedaan! ik voel dat ik ook weer wil lopen! wel gek, we moeten best nog wel een stuk, maar op de een of andere manier lijkt het einde ineens een stuk dichterbij te komen en dat zal dan hoogst waarschijnlijk in finisterre worden, aan de atlantische kust.

hasta la manaña,

1. Josje:
    29 juni 2017
    Pelgrim routes heb je overal. In Noorwegen is er ook 1 . En in juni kan het daar qua temperatuur heerlijk zijn . http://www.oppad.nl/?bestemming=lekker-lang-aan-de-wandel-gaan-als-een-pelgrim. Maar genieten van je verhalen en mooie foto's. Succes nog.
  2. Riena:
    30 juni 2017
    Roel kijk uit voor de stieren!