vrienden zoeken

10 juni 2017 - Hagetmau, Frankrijk

van saint-sever naar hagetmau (spreek uit als = azjetmoh)

will was al vroeg op, toen ik net uit bed kwam hoorde ik de voordeur dichtgaan en zag ik wil net weglopen ;o) broodje scoren bij de bakker, fully dressed and ready to hit the road, maar eerst even ontbijt :o))

duurde even voor we de stad uit waren, maar toen dat eenmaal gebeurde overviel de stilte me! ik ben er zelfs voor stil gaan staan met de ogen dicht, zelfs de wind lag even plat op dat stukje waar ik stil stond het enige wat ik hoorde was ik! heel aangenaam ;o)) we zitten nu ineens tussen de mais- en zonnebloemvelden in! gelukkig staat het nog niet zo hoog, zijn echte windbrekers als ze volgroeid zijn en dan is het niet om te harden. nu mooie kleureffecten met licht, schaduw en groene kleuren. grappig is dat de bladeren van de zonnenbloemen ook naar de zon toe gedraaid staan, van de bloemen wist ik het maar niet van de bladeren, ze heten waarschijnlijk daarom ook tournesol in het frans. nog een leuke foto van will kunnen maken, ze was de bocht al om en ik zag alleen haar hoedje, wandelstok en een deel van de rugzak boven het mais uitkomen.

vandaag zijn de can do weer begonnen! heuveltje op heuveltje af :o) wel weer even wennen na 4 dagen bijna vlakke (of zoals jackie het noemde petit) weg / spoorlijn. was mijn dag ook niet leek wel, wat weeïg gevoel in de maagstreek, niet echt misselijk maar ook geen tof gevoel, verdween later wel weer maar 's middags toch weer terugkerend, vlak voor hagetmau. was toen al erg warm, voelde me toen ook slapper in mijn benen, was blij dat ik er was en kon gaan zitten! cola en 2 espresso deden me goed :o) misschien ook wel de ORS die ik een 1/2 uur eerder ingenomen had.

nog een goed frans gesprek gevoerd met een lokale, frequente barbezoeker (denk ik, zie foto) over de pelgrimage en het weer erbij, plus chaud, ouai ouai en dat de pelgrimmers tot 1940 nog overvallen werden etc etc, of dat allemaal klopt, mijn frans is te beperkt en zijn fantasie misschien te groot, ik weet het niet maar het was wel gezellig babbelen.

gelukkig een relaxed weekje, per dag ongeveer 17 km, voor deze hitte een prima ritme, morgen zelfs maar 10,8 km omdat het best wel lastig was om in deze streek slaapplaatsen te vinden. aangekomen in de gîte municipal nog wat meer ORS naar binnen gewerkt. nogmaals, je zweet het er hier uit zonder erg! toch ook 's avonds maar meer drinken en dan heb ik het niet over bier etc ;o)) ik moet er wel aan denken, heb niet echt een dorstgevoel, ik merk het meer aan de frequentie en kleur van mijn plasje. ondertussen zit ik wel nu aan 3,5 liter wat ik gedronken heb! 6 liter  is nog steeds het record :o) straks maar eens het dorp in om een biertje ;o) drinken blijven is het devies!

onderweg, in het laatste dorpje voor hagetmau (jullie moeten even oefenen met de uitspraak ;o)) kregen we een voorproefje van wat ons in de pyreneeën te wachten staat, deze was iets van 500 tot 800 meter lang (mijn inschatting, duurde erg lang voor ik boven was ;o)) een beklimming van een heuveltje maar die in de pyreneeën iets van 8 km lang, continu omhoog lopen! hoop dat het er wat koeler is dan hier anders gaat het heftig worden daar. stap voor nepalese stap omhoog! doucement, doucement zoals tika altijd zegt.

wasje is weer gedaan, in de wasmachine, hangt nu te drogen in de bloedhete zon! het is weer warm! je voelt hem gewoon branden als je er instaat! het begint er op te lijken dat we weer de enigen in de gîte zijn en dan hebben we dus weer elk een aparte slaapzaal ;o) niet verkeerd. maar goed, sluitingstijd is nog niet geweest en de lange afstandslopers kunnen nog binnen komen, ben benieuwd als we terugkomen straks.

er zit hier een vietnamees restaurant, die gaan we dus maar eens met een bezoek vereren vanavond, totaal geen zin om te koken! morgen moeten we wel, dan zijn we in beyries en daar is nada, noppes, rien! geen winkels of restaurants.

vietnamees, niet vega, ja een salade! c'est ca c'est tout, nou weten we dat dat anders kan maar de madam had er geen zin in blijkbaar, we waren op dat moment de enige gasten die binnen kwamen, ga je toch wat proberen lijkt me :o(( goed alternatief gevonden in de lokale pizzeria, heerlijk gegeten! nog even rondje dorp rennen voor will die dacht dat ze d'r iphone met pinpas en creditcard er in kwijt was, hij lag gewoon op tafel natuurlijk :o) ik er dus maar even achteraan, de bestellingen waren al geplaatst :o) we hebben nu op de iphone beiden maar het vrienden zoeken ingeschakeld, mocht het nog eens gebeuren kunnen we in ieder geval de phone weer traceren. nu weer terug in de gîte, er is niemand bijgekomen, dus heerlijk alleen in de slaapzaal voor 4 personen, snurken maar!

dus voor nu, á tout á l'heure et un beau jour nouveau á demain,

bonne nuit  et un bisou

1. Ruud:
    10 juni 2017
    2 bier bedoeld die man....;-)
  2. TET PAARDEKOOPER:
    Bon nuit et pour demain...bonne route. Bisous de nous Xxx
  3. Riena:
    11 juni 2017
    Heel vreemd een Vietnamees die niet vegatarisch kan koken? Geen "mokmeat"!
    Mooie foto's weer, weet je al wat de tekens betekenen?
  4. Johan:
    11 juni 2017
    ik denk al de paddestoelen zijn vroeg van het jaar , maar bij inzoomen was het een petje , hahaha
    veel loop plezier nog en niet te hard snurken he