nog warmer :o((

25 mei 2017 - Saint-Astier, Frankrijk

van perigueux naar le roudier, saint-astier

echt wel vroeg op vanmorgen, 6 uur eruit en 7 uur ontbijt ;o)) morgen nog vroeger om 6 uur ontbijt ;o(( het is warm warm warm, hittegolfje, temperaturen van 33 graden! na zondag gaat het pas afkoelen naar ongeveer 23 graden zijn de voorspellingen.

we hebben vandaag met roy gelopen, een man uit hooge mierde, hij was in perigueux gebleven om wat nodige boodschappen te doen. cassandre had ons al verteld over hem en dat ie graag met ons mee wilde lopen, pas de problem :o) hij loopt vanaf huis, met best wel hoge snelheid! doel is om zo snel mogelijk in santiago te komen. loopt ook veel langs autowegen daarom. vandaag dus even rustig aan voor hem ;o)) hij wilde wel weer eens een dagje nederlands spreken, al een tijdje niet gedaan! ook kanker in de voorgeschiedenis en wilde dit ook als een soort van afsluiting, heeft ook kleine dingetjes mee van anderen als een soort van "token" om die in santiago achter te laten.

het was dus warm, ik heb bijna 1/2 dag met een paraplu gelopen, gisteren gekocht in perigueux! en een goede koop geweest! heerlijk, toch minder last van de warmte dan alleen zo'n amerikaans petje op. merkte het aan het zweten op mijn hoofd, bleef droog :o) evengoed zweten, straaltjes lopen naar beneden! wel door bos heen gelopen maar niet zoals gisteren, meer open! toch, ondanks het zweten en de warmte lekker gelopen, ik moet mijn snelheid aanpassen en dan is het wel te doen! of dat zo blijft ik weet het niet. de fransen die ons zien lopen hebben echt zoiets van , jezus! waarom doe je je dot zelf aan, je ziet het aan hun gezichten en dan altijd weer erachteraan, bon courage :o)) wel wat foto's gemaakt, maar niet veel, meer bezig met overleven in de hitte ;o)) ook niet echt opgelet, veel gesprekken met roy, over kanker en a.s.s. (zoek maar op internet wat het is) leuke gesprekken ook, aimabele man.

morgenochtend (koeler) is het plan om ook een deel autoweg (net als roy, die hem helemaal loopt) te gaan lopen om zo de afstand ongeveer 9 km in te korten!

maar overmorgen hebben we een probleem in de zin van dat we nog steeds geen kamer om te slapen hebben, wel een paar opties, waarvan er één is dat we doorlopen naar grote stad maar dat is 33 km! en dat met deze hitte :o( een andere is 2 nachten op een camping blijven en dan doorlopen, nadeel hiervan is dat we dan uit het ritme van het lopen raken en weer opnieuw de draad op koeten pakken, keuzes keuzes keuzes. straks toch nog maar weer naar een kamer zoeken, ook via airbnb en homeaway!

voor onze gîte moesten we vandaag ongeveer 2 km van de route af, extra lopen dus! en morgen weer terug naar de route :o) soms kan het even niet anders, soms ook wel! wij wisten dus niet van de camping met chalets aan de route waar patricia en lilian wel slapen. in het franse boek miam miam dodo staan er wel meer van die adressen, voor spanje dus ook maar 1 kopen, alhoewel het daar geen probleem schijnt te zijn, veel meer adressen en hotels. we moeten ook nog een keuze maken over welke route we lopen, will heeft een voorkeur voor de zuidelijke route en ik begin steeds meer te neigen naar de noordelijke route ook hier weer keuzes,keuzes, keuzes!

we zitten nu in een kamer, roy slaapt bij will vanwege mijn gesnurk, ik kamer alleen! hij op de grond met een matras. moeten morgen de prijs maar aanpassen voor hem! b'tje eerlijk verdelen lijkt me!

we gaan zo eten, ben benieuwd, de hostess is er al de hele middag mee bezig, ik zag veel tuinbonen liggen, mjammie! morgen weer verder, hou het nu wat korter :o))

1. Anneke Admiraal:
    25 mei 2017
    Valt niet mee de warmte, maar zelfs dat gaat wennen.
    Het tempo van jullie blijft hoog, knap hoor.
    Hadden jullie zelf ook niet gedacht,denk ik.
    Wat een prachtige foto's en ook die van Wil.
    Wens jullie weer geweer een goede loop. Groet v Anneke
  2. Riena:
    25 mei 2017
    Leuk al die ontmoetingen! Xxx
  3. Marianne:
    28 mei 2017
    Mooie foto's en...hopelijk veel lopen door de schaduwrijke bossen de komende tijd!