:o(( ))o: ;o)) ((o;

5 augustus 2017 - Fisterra, Spanje

dag 3 en 4

ik doe ze maar even samen ;o))

laat opstaan, eten, dorp in, strand en weer eten. italiaantje heeft heerlijke natte sinaasappel/pistache/chocoladetaart :o)) zo, dat was dag 3 ;o))

dag 4 was er weer actie! vroeg op en de deur uit, de 30 naar muxia moeten gelopen worden ;o))

het was nog donker en erg mistig! gelukkig wel droog, later op de dag veranderde dat in een continue motregen en ik kwam dus zeiknat aan in muxia. een voordeel daarvan is dat je eigenlijk geen stempels nodig hebt, ze geloofde me zo ook wel zei ze, de schat. ik had er maar eentje kunnen scoren onderweg en dat was dus ook diegene die ze net wilde zien ;o)) je zal hem missen!

heerlijk gelopen, dat wel. ik wilde de kustroute volgen maar vanwege de mist en glibberigheid maar besloten om dat niet te doen. er lopen weinig mensen en er zal wat gebeuren. de gewone weg dus maar. die voerde door grote bossen waarbij de mist het af en toe wat spookie maakte. ik heb onderweg maar twee keer wat kunnen zitten, niet lang ook, je koelt best wel snel af in dit weer. geen terrasjes onderweg en geen uurtje zitten, voeten drogen en masseren ;o(( was ook weer een ervaring, al eerder gehad in frankrijk maar die was met al dit goede weer in spanje een beetje naar de achtergrond geduikeld, hij is er weer, refreshed! ;o))

zoals gezegd, ik kwam zeiknat aan in muxia en door de motregen en de mist had ik niet veel zin om daar nog eens uitgebreid rond te gaan neuzen ;o( de terrassen, overdekte dan, zaten ook tjokvol, dus……… maar een taxi genomen naar fisterra ;o)) thuis af laten zetten en meteen de douche in, doorwarmen onder een hete douche! daarna mijn late siësta gedaan :o)) en het dorp weer in om te eten.

ik vond de mist ook wel een mooie afsluiter samen met de herfstkleuren die hier nu ook zichtbaar beginnen te worden. de eerste varens zijn al weer herfstig bruinrood. we hebben door de seizoenen heen gelopen lijkt het wel, versneld! weer een seizoen voorbij. de bramen zijn rijp en de dichts bijzijnde bijna allemaal al geplukt. je ziet veel mensen even de zoektocht naar een rijpe achtergebleven braam ondernemen ;o))

wij zijn nu klaar, het is zaterdag en we hebben gelopen wat we wilden, mijn bezinkingssnelheid qua ervaringen is altijd vrij traag dus het zal nog wel even doorwerken. het was voor mij een gigantische ervaring. ik en sport ;o() bahh en nu toch zelf dit gedaan. zo zie je maar met de juiste triggers……… ;o)) we hebben nog 1 dag en dan weer naar huis vliegen. morgen nog even strandje bezoeken en bijkleuren.

dit was het dan, de 100ste blog, mooi rond om mee af te sluiten lijkt me zo maar,

voor de laatste keer,

hasta luego,

1. Marcus:
    5 augustus 2017
    Mooi zo! Tot spoedig maar dan.
    Goede reis terug.
  2. Willy:
    ~~~~~~~~Ô~~~~~~~~
  3. Louise:
    5 augustus 2017
    De punt die een zin beëindigt, staat vlak voor het begin van de volgende.
    Lekker naar huis!!
  4. Riena:
    5 augustus 2017
    Wat bijzonder dat dit net het 100ste Blog is nu daar ook nog van afkikken! Ik hebber van genoten! Xxx
  5. Ruud:
    :0)) moooi afgerond.
    Gefeliciteerd en tot gauw.
  6. Martha:
    6 augustus 2017
    Genoten van je verhalen en foto's, en natuurlijk gefeliciteerd!! Top hoor.Goede reis terug, tot ziens!
  7. Saskia:
    6 augustus 2017
    Congrats mate, proud of you!
    Thanks for the great blogs, loved reading them. See you soon X
  8. TET PAARDEKOOPER:
    8 augustus 2017
    Mooi rond getal ...van zee naar zee...cirkel is rond...hoe mooi kun je het hebben....knuf...heb er erg van genoten..
  9. Franciscus Schepers:
    28 augustus 2017
    Chapoo, dat jullie het volledige pad mochten volbrengen! Ik heb genoten van de reisverhalen. Het bracht me 5 jaar terug, toen ik van Sittard naar SdC liep. Door de verhalen kwam alles weer boven. Mijn dank hiervoor!
    Gegroet,
    Caminofrans oet Zitterd