wauw

30 juni 2017 - Navarrete, Spanje

van viana naar navarrete

wauw! we zeiden nog tegen elkaar terwijl we het dorp in lopen, heuvel op, dit gaat waarschijnlijk niet lukken om hier te eten! ik nog van je weet het niet, soms vind je in de meest achterlijke gaten de beste resto’tjes! wauw! en ja hoor, het lekkerste eten wat we hier in spanje hebben gehad tot nu toe! deze man kan koken! en vegetarisch ook nog! subliem! nou stop ik maar weer, je weet ondertussen waarschijnlijk wel wat ik bedoel, of wil je nog meer superlatieven, en dit waren dan alleen nog maar de tapas, we konden het menu van 19.30 uur niet afwachten ;o))

;o)) daarna nog lekker aan de heerlijke hierbas met koffie, dag kon niet meer stuk!

ik ga nog wat bestellen ;o)) en dan straks nog het toetje ;o)) helaas, hij was net tiramisu aan het maken, met bier! moet helaas wachten en rusten tot morgen :o((

hier kwamen we ook onze eerste israëliër tegen, het lijkt wel een beetje pokemonnen zo, jagen op nationaliteiten :o)) we hebben ook de texaanse familie, de helft ervan, weer gezien in viana, moeder met de oudste waren vooruit en pa met de 2 jongste deden het langzaam aan. wel leuk dat je toch iedere keer weer mensen tegen komt die je al gezien hebt.

vandaag rustig aan gelopen, mijn voeten moesten weer even wennen :o( wel lekker koel, veel wind en af en toe een spatje regen maar niets ernstigs. wel de hele morgen mijn regenjas/windstopper aangehad. morgen gaat het nog kouder worden, brrr. ik heb nu mijn broekspijpen er wer aangezet, voor de eerste keer deze rit. wel veel snelweg geluiden continu, beetje jammer ;o) wel langs de snelweg een stuk gelopen en daar stond een hek met gaas, daar een echt pelgrimsdingetje denk ik. ze hadden allemaal takjes erdoorheen gevlochten in de vorm van een kruis, dat hele hek zat er vol mee, overal waar er geen planten doorheen groeiden zaten er dus kruizen in vervlochten. ach we zijn aan het pelgrimeren en met ons heel veel meer! die allemaal wel een steentje of een kruisje achter willen laten ;o)) wat wel weer opviel was dat we bijna geen pelgrims tegenkwamen. blijkbaar lopen ze in golven, benieuwd wanneer de volgende tsunami ons gaat overspoelen.

het pad wat we lopen is hier toch meer aangelegd dan in frankijk, daar veel bospaden en boerenweggetjes en hier meer teerpaden of rotsige ondergrond maar wel allemaal onderhouden, je hoeft hier niet door kniehoog gras te zeulen bijvoorbeeld.

logroño, waar we doorheen moesten, is een grote stad, niet veel aan om te lopen maar we moesten er dwars doorheen, daarvoor en er na veel industriegebieden. dus qua natuur, moahhh. wel een recreatiegebiedje maar dat was aangelegd dus tel ik niet echt mee! wat wel interessant was, was dat er een heel proefveld voor de herontwikkeling van witte rioja stond, allemaal verschillende druivenrassen, vanuit de regionale overheid ontwikkeld! gaat goed :o)) witte rioja is erg moeilijk aan te komen maar wel lekker heb ik gehoord ;o)) goed initiatief lijkt me!

het grootste nieuws van vandaag misschien wel, we hebben een vlucht geboekt naar amsterdam, de 7de augustus vliegen we! we komen om, als alles goed gaat, 14.55 uur aan op schiphol. ik zei het al gisteren het eind lijkt een stuk dichterbij ineens! we moeten evengoed nog 600 km maar dat lijkt te gaan lukken ;o)) we hebben ook nog een paar dagen strand ingepland om het wielrenners bruin wat minder erg te laten lijken ;o))

we zitten nu in een albergue, net even buiten het dorp, lekker rustig dachten we, met zijn 2en op een hele grote slaapzaal. maar bij thuiskomst bleek ineens dat ik, ik dus, omringd werd door een paar jonge gasten die nog niet weten hoe ik kan snurken. zal wel een paar keer wakker gemaakt worden vannacht ben ik bang ;o((

berder niet veel te melden, dus,

hasta la manaña,

1. Pats:
    30 juni 2017
    ha die Roel .... wat een enorme ervaring en lekker vegetarisch eten terwijl je geen vegetariër meer bent ;-) .... had nooit verwacht dat jullie al rond de datum van 7 augustus terug naar huis zouden vliegen ..... ik sta op Schipol met bubbels en lekkers! voor nu, Go with the flow en geniet! xx
  2. Josje:
    30 juni 2017
    Klopt hebben wij ook wel gehad dat er op de achterafse plekken je heerlijk kon eten . Mooie foto's weer. Top. En dan de terug reis gepland ook wel weer een fijn gevoel denk ik. Wij gaan dan net weg maar misschien kunnen we daarna wat afspreken. Wandel ze nog .
  3. Hendri:
    1 juli 2017
    Het is nog wel een eindje lopen maar het eind is nu ook in zicht. Dat maakt het misschien een ietse pietsje lichter. Liefs maar weer.