nog 1 dag en dan.........

23 juli 2017 - O Pedrouzo, Spanje

van arzúa naar o pedrouzo

gisteren kreeg ik nog van twee ieren te horen dat ik veel op ernest hemingway leek ;o)) vandaag zei ik dat tegen cecilia en een amerikaan en die beaamden dat, ik heb eens gekeken op www maar ik zie het niet ;o)) zal de baard zijn ;o)) misschien is de boodschap dat ik zijn boeken moet lezen ;o)) ik heb nu tijd ervoor.

het was weer echt feest vandaag, het was druk, drukker, drukst. groepen van 50 personen denderden voorbij. op een gegeven moment was het wel weer wat meer verspreid en heb toen enkele momenten van de stilte mogen genieten. maar ondanks de drukte kan ik me er niet aan ergeren, ik kan het goed laten voor wat het is en met stille verbazing kijken naar het hele circus! het is goed! iedereen zijn eigen feestje en voor de één is dat met ghettoblaster en voor de ander volmaakte stilte, de kunst is dan om je niet te ergeren aan elkaar.

vandaag weer veel bos gehad, heel veel eucalyptus, ruikt erg lekker en of het nou de kou is of niet maar mijn neus begon een b’tje te druppelen ;o)) nocebo-effect? wie weet, ik geloof niet dat ik daar gevoelig voor ben.  rare bomen hoor, ik hoorde van cecilia dat het kenmerkend is voor de eucalyptus dat ze zo kaarsrecht omhoog groeien. wat ik me wel afvroeg wat voor functie het heeft dat ze hun bast zo verliezen!

morgen nog één dag van ongeveer 20 kilometer en dan een paar dagen rust in de drukte van santiago en dan zien we wel weer hoe het gaat op de weg naar finistère. de weersvooruitzichten blijven rond de 21 graden hangen en half bewolkt, heerlijk wandelweer maar voor het strand mag het wat mij betreft wel wat warmer worden :o))

ik kwam vandaag heel veel mensen tegen die ik al een keer gezien had, leuk om ze weer te zien. korte gesprekken, want je wil ook weer door en iedereen doet dan ook op zijn eigen tempo. we gaan als het gaat zo als we afgesproken hebben met iedereen een groot feest tegemoet. veel biertjes drinken ;o)) ik weet niet of de pelgrimsmis wat gaat worden, het is, zoals ik al zei, druk, drukker, drukst, ook in santiago er is geen kamer meer te krijgen tenzij je €200,= neer wil leggen voor een duur hotel. ik hoor ook al mensen die zeggen dat ze dan maar in een albergue voor santiago gaan slapen en dan met de taxi heen en weer gaan, ook een idee alhoewel je je af moet vragen hoe makkelijk het is om dan een taxi te vinden ;o))

het is wel raar hoor, morgen komen we dus eindelijk aan in santiago, na bijna 3 maanden lopen! ik ben er wel mee bezig in mijn hoofd maar op de één of andere manier kan k er nog niets mee. ik denk dat dat in santiago pas komt, en misschien ook wel niet, we gaan het zien. we hebben besloten om gezamenlijk sdc in te lopen en aan te komen bij de kathedraal, als er dan nog plek is ;o)) gelukkig stellen we het definitieve einde uit tot in finistère. daar hebben we nog een paar dagen strand en rust om te acclimatiseren, stel je voor dat je de dag erop meteen in het vliegtuig zou stappen naar huis, lekker natuurlijk naar huis, maar de overgang is dan zo veel groter lijkt me!

we zitten nu op een plekje ongeveer 4 kilometer bij de route vandaan, volgens booking.com lag het vlak aan de route ;o)) ach ze hebben ons gehaald en ze brengen ons ook weer weg morgen. heerlijk stil plekje, ik hoor mijn oren suizen nu, zo stil! lekker gegeten hier, met een ierse jonge vrouw, malley genaamd, met een geweldige humor! heerlijk!

het zal de stilte voor de storm wel zijn maar ik heb verder niet veel te vertellen, het is ook al weer 22 uur, vroeg naar bed maar eens!

hasta luego dus maar,

1. Louise:
    23 juli 2017
    Hemingway...

Onder de zon en een hemelsblauwe hemel
    Wachten straten op bewoners
    of voorbijgangers van ver
    En ik spits mijn oren en probeer iets te doorgronden
    Waarvan ik het bestaan vermoed
    Maar niets echt zeker weet
    Hoor je de stad?
    Mijn hemelse verslaving
    Voel je de adem?
    Tussen de schemer en de avond
    Verdwaal ik elke keer

En de stem van de zee
    Neem me mee naar huis
    Ik ben geen Hemingway..
    Bløf
    Mooie text/lied, moest er aan denken...
  2. Marcus:
    23 juli 2017
    Ik heb aardig wat gelezen van Hemingway (z'n boeken zijn maar heel gedeeltelijk autobiografisch) en ook eea over hemzelf, maar jij lijkt in niets op hem hoor! Alleen uiterlijk dan, maar zo lopen er wel meer. Er worden zelfs Hemingway lookalike wedstrijden gehouden waar mensen vanuit de hele wereld op af komen.
    Overigens beter dat je niet op hem lijkt want hij schoot z'n hoofd eraf met z'n eigen jachtgeweer na een intensief leven waarin hij alles in z'n lichaam wel gebroken en vernield had.
    Enfin: Nu echt de laatste etappe...
    Morgen aankomst, overmorgen de feestdag van Jacobus de Meerdere die overigens morgen al gaat beginnen. Sterker: de festiviteiten duren altijd twee weken!!!!! Ik ben benieuwd hoe jullie je daar ooit aan zullen onttrekken: Spaanse nationale feestdag, volksdans, straattheater, processies etc. 'Druk' is grote understatement. Ga maar fijn savoureren dus, part on!
  3. Riena:
    24 juli 2017
    Dat ziet er goed uit de aankomst en jullie vrije dag met processie en dansen! Xxx
  4. Ruud:
    24 juli 2017
    Hemingway schreef:
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools". En........
    "It's good to have an end to journey toward; but it is the journey that matters, in the end