met mijn hoofd in de wolken gelopen ;o))

29 juli 2017 - O Logoso, Spanje

van vilaserio naar o logoso

ik liep met mijn hoofd in de wolken, 2x zelfs! mooi gezicht, alleen jammer dat ik er net niet boven uitkwam, was nog mooier geweest. maf gezicht die wolk om je heen te zien bewegen want dat deed het. er stond een flinke wind dus het woei voorbij en kolkte zelfs een b’tje. hier doe ik het voor, deze ervaringen zijn zo mooi! moest er wel even flink voor klimmen, steile stukken op het laatst, maar ik heb het gedaan! voldaan gevoel nu ook :o)) dit is echt zoveel mooier dan de hele camino frances bij elkaar! de bergen, het groen, de rust en de stilte!

het regende wel de hele tijd ;o)) maar daar heb ik dan mijn poncho’tje voor. die deed het weer geweldig! evengoed wel lekker gelopen ondanks de regen, het is namelijk een stuk koeler ook en dat vergt toch minder energie met lopen dan de zon vol op je bast en dat had goed gekund. er waren best wel heel veel schaduwvrije plekken.

bij aankomst in o logoso, een klein bergdorpje waar verder niet veel te beleven valt, waren sommige van de mensen weer aanwezig die we ook al in vilaserio gezien hebben in onze hostel. gezellig met ze aan tafel zitten drinken en kletsen. kaartspelletjes en riddles doen. rhys, een welshman, multilingual, was erg goed in groepsocialiseren, stelde vragen als het stil viel etc. druk mannetje maar wel leuk. 2 jonge duitsers een jongen en een meisje beiden klaar om te gaan studeren maar nog niet echt zin dus dan maar lopen en ééns in de drie dagen in een tent slapen. en er was ook nog een jonge zwitserse vrouw, phd in psychologie, research en ze doet daarnaast behandeling van eetstoornissen.

er zat dus een fout in de berekening van de hoeveelheid kilometers ;o)) we moesten vandaag 22 kilometers doen. een foutje in de app waaruit will de gegevens haalt. en dus net nu het regent ;o(( ach zoals gezegd, het ging goed, alleen in het begin even een afslag gemist, maar doordat het zo bewolkt en regenachtig was hebben we juist het allerlaatste stuk erg genoten, boven op een richel naar beneden kijkend de vallei in waar een kleine stroomversnelling was. met volle zon toch een ander gezicht. het moet hier wel vaker regenen want het is hier allemaal echt groen in de natuur, geen enkel dood stukkie.

vandaag ook nog door een dorp gelopen met een paar fleurig geschilderde huizen, roze en geel voorbij zien komen.

ook nog een stuk opgelopen met ulf, een zweedse techneut die vanaf scratch een apparaat ontwikkelt of het nu klein of groot moet zijn, jij vraagt en hij maakt. een soort van willie wortel.

hij liep langzaam, had last van zijn hallux falgus, de huid op die knobbels was opengesprongen en zijn schoenen zagen er doorweekt en erg modderig uit. dan zijn bergschoenen toch wel weer lekkerder, iets meer bescherming. je zag bij hem de modder echt bij zijn enkels de schoenen ingaan. ik heb buiten een enkel gruizig steentje wat naar binnen moest er geen last van gehad.

volgens de weerberichten wordt het morgen weer mooier weer en we hoeven dan ook maar 15 kilometer te lopen, easy dagje dus weer :o)) wel raar nu het eind echt dichtbij komt, santiago was al een soort eind maar nu gaat het over 2 dagen echt stoppen. ach, wel goed, maar toch, net nu het lopen weer dat wordt wat ik eigenlijk het liefst wil :o))

de eerberichten voor de komende tijd zijn verslechterd! we gaan zakken naar 20 graden overdag! lekker strandweer? de zon is hier wel krachtiger dan in nederland dus als het niet al te hard waait moet het lukken en anders gaan we maar weer lopen :o)) schoenen gooi ik pas op het laatste moment weg, ze zijn nog niet helemaal af dus ik kan er nog wel wat kilometertjes mee toe, misschien toch die trip naar muxia, wie weet ;o))

wat ik in ieder geval wel ga regelen is een massage of 2, heb ik na al die tijd wel verdiend vind ik!ook maar wat anti eelt crème kopen, loopt ;o)) een beetje de spuigaten uit ;o(( en nogal kloverig ook, niet prettig meer.

we hebben weer een prettig hotelletje, goedkoper en beter dan die van afgelopen nacht. die had dan wel heel veel pluspunten qua omgeving en rust etc maar de kamers waren minder en duurder, zonder wc ;o)) moest het hele pand door lopen inclusief een slaapzaal vol met slapers om te plassen :o((

ik ga nu lekker slapie slapie doen,

hasta luego,

1. Ruud: