rustig dagje :o))

8 juni 2017 - Mont-de-Marsan, Frankrijk

van gaillères naar mont-de-marsan

vandaag rustig dagje, maar 13 km omdat we gisteren doorgelopen zijn omdat die ene gîte niet reageerde! wat een geluk, martine, nogmaals hele goede plek, ook het ontbijt was weer lekker! zelfs met kaas, groene tomatenjam (smaakt een b'tje naar vijgenjam) en zelfgebakken brood! heel on-frans alhoewel ik de fransen (jackie en antoinette)  niet hoorde klagen. wat mij betreft gaan we de gîtes overslaan, ijdele hoop! het wordt veel te duur anders ;o( de gïtes houden het nog betaalbaar! maar af en toe zo'n adresje, yes! vandaag ook al voor sjpdp geboekt een airbnb adresje, heel huisje voor ons 2en! mogen alleen geen feestjes gevierd worden en laat het nou net will's verjaardag zijn daar ;o))

was wel goed ook dat rustig aan, vandaag 34 graden! dus lekker rustig aan gelopen, veel in de schaduw van de voie verte mont-de-marsan et de l'armagnac, een recht stuk van kilometers lang, ook nog deel van die spoorbaan die nu omgetoverd is naar een lint van groen voor lopers en fietsers. we hebben nu het eind bereikt van dat oude spoor, ergens wel weer jammer ook, raakt er een b'tje aan gehecht ;o)) we hebben een tijdje, of liever gezegd, jackie heeft een tijdje met ons opgelopen, hij loopt echt veel sneller! was gezellig en ik heb ook zo mijn frans nog even kunnen oefenen. ik hoorde van jackie dat mijn oui nogal informeel was, tegenwoordig normaler dan vroeger, maar ja hij is al 62 , dus nog wat formeel van de oude stempel ;o)) ik spreek het uit als ouai en dat was hem opgevallen, dat is familiairder dan oui. grappig, ik had het al eerder van patricia ook gehoord dat mijn oui afwijkend was ;o) nu weet ik dus waarom. nooit geweten dat er op oui gebied zoveel variatie is, je hebt ook  nog mouais en mmmmouais ;o)) gaat via moah naar yakkes ;o)

we dachten dat het lekker vlak zou zijn, les landes, tenminste dat werd ons verteld! dat is dus relatief ook zo, de heuveltjes zijn minder hoog zei jackie toen ik hem er naar vroeg ;o) en wij maar denken dat we nederlandse vlakheid zouden krijgen ;o) ach dat is het ook wel, zeker als je weet dat we straks het voorgebergte van de pyreneeën inlopen, ik denk dat je me daarna niet meer hoort over kleinere heuveltje ps en wel of niet vlak :o)

wel lastig dat dat ook samen gaat vallen met hogere temperaturen, komende week zijn er allemaal 30ers voorspeld! dat wordt dus zweten! en drinken!

ook zoiets, ik heb nog steeds geen goede balans gevonden, iedereen zegt veel drinken! en dat geloof ik ook wel maar wat is veel of genoeg? ik weet het niet, als ik los ga met drinken zoals laatst, 6 liter op 1 dag, ik spoel het er zo doorheen! dan sta ik dus om de paar kilometer te pissen, helder water, geeneens een spoor van geel te bekennen! net alsof mijn maag aangesloten zit op mijn blaas! maar ik voel die grens niet, heb ook eigenlijk weinig dorst en als je dorst hebt ben je al weer te laat, pffff, ik hoop dat ik er nog uitkom voor ik santiago bereik. waar ik wel mee doorga is de ORS, bevalt me goed, ook omdat ik nogal veel zweet!

vanmiddag dus al vroeg in het hotel aangekomen in mont-de-marsan, meteen door naar het hotel en ingecheckt. doucheje, wasje en even bijkomen op de kamer. later de stad ingegaan en op een terras gaan zitten, lekker biertje erbij! toen hadden we pas goed in de gaten hoe goed het was dat we zo'n makkelijk dagje hadden vandaag, alsof je onder een grill liep! zo ziedend heet, niet normaal meer! daar lekker paar uurtjes in de schaduw doorgebracht en om een uur of 6 pm richting resto'tje gelopen waar je zelf je eten, ze hadden een paar basis dingen, kon samen stellen. simpel maar lekker, daarna weer terug maar hotel waar we de l'orage et tonnerre hebben uitgezeten en gelegen ;o) morgen weer een 20er me 26 graden, valt dus mee! leuk hè hoe dingen gaan wennen, ik weet nog de eerste 30+er waar we in moesten lopen en daar tegen opkeken, en nu, we zien wel! het wordt alweer laat, ik ga naar bed, alhoewel, daar ben ik al, ik bedoel dus oogjes toe en lekker slapen,

á tout á l'heure et bonne nuit