bazas in de herhaling

2 juni 2017 - Bazas, Frankrijk

bazas

werd vandaag wakker en zag allemaal berichten van will. ze was om 5 uur al wakker en was maar gaan zoeken naar slaapplaatsen via airbnb. ze had iets gevonden op 7 km afstand van hier, middenin de druivenvelden. leuk klein huisje met buitenkeuken, nou gaat het morgen regenen zeggen ze, maar we hebben er wel één dus ;o) zal de pret niet drukken! lekker rustig, niets te doen dus goed voor het pootje! met will haar voeten gaat het goed, die heeft heel wat afgemarcheerd vandaag, stadje verkend.

ik ben ook de stad in geweest, naar de coiffeur! heb me laten knippen en scheren! werd wel tijd ook, het groeide over mijn oren heen :o) en mijn baard werd te lang voor het goede, jeukt met al dat zweten, niet lekker! dus coiffeurtje! lief kapstertje, een leerling waarschijnlijk,  maar scheren moet ze nog leren! toen ze klaar was hele verhalen over dat het zo hard was, mijn! baardhaar! ;o)) heb het maar zo gelaten, in hotel alles nog even bijgewerkt, het was zo klaar met een paar halen!

daarna door naar resto'tje om te eten, in een tuin, heerlijk gegeten daar, will haar voorgerecht waren ze vergeten te zoeten, zat een b'tje teveel pure azijn op, je zou er een maagbloeding van krijgen. daar van 13 uur tot 15 uur ongeveer gezeten met pootje omhoog en brace en tedkous aan, lekker warm! weer terug naar hotel, op bed gaan liggen met pootje omhoog en mijn eerste brufen genomen. ik had mijn eigen huisarts in den helder gebeld en overlegd over de risico's voor mijn 3/4 niertje, we kwamen samen al snel tot de conclusie dat ik het maar gewoon moest doen! nu dus 3 x 400 mgr brufen, lekker ontstekingsremmend! hoe sneller het over is hoe beter. bedankt voor alle adviezen trouwens, we kijken het per dag aan en als het niet gaat dan niet lopen!

will kwam nog een francaise tegen, jong ding, die zei dat ik beter geen brufen kon nemen want dan voelde ik niets meer en ging ik er doorheen lopen, nee, ik moest dat nemen wat zij had! heeft ze gelijk in natuurlijk over die pijn en er doorheen lopen ware het niet dat ze zelf ook aan de nsaid's zit en dat niet eens wist! verder liep ze al enige tijd met dezelfde klachten en bleef gewoon doorlopen, ze wilde naar sjpdp (saint-jean-pied-de-port) en daarna zou ze stoppen, dat loopt dan 27 km per dag! adviezen, adviezen, adviezen, je moet ze wel checken en op waarde weten te schatten! er is hier in frankrijk best wel een hele grote doe het zelf markt met medicijnen en ze adviseren elkaar zonder te weten wat en hoe! kennen wij in nederland niet zo, gelukkig! duitsland komt daar een b'tje van terug, was net zo als frankrijk.

werd weer wakker gemaakt door will ;o) was dus lekker in slaap gesukkeld op bed, ach daar is zo'n ding ook voor hè ;o) en ik heb toch even niets anders te doen.

was na het lunchen ook nog naar de kathedraal geweest, volgens will een mooie en waard om te kijken. toen ik binnenkwam waren ze daar de boel aan het schoonmaken, stofzuigen en dweilen! moet natuurlijk ook gebeuren maar als je het galmende geluidsysteem van de kerk een b'tje kent begrijp je ook dat die stofzuigerherrie door de hele kerk ging en best wel luid! bij het kaarsje voor chica nog een biddende houding aangenomen maar daar trokken ze zich niet zoveel van aan :o) ik ben dus maar gauw weer naar buiten gegaan :o)

vanmiddag ook weer eens een wasje gedraaid, nou ja de wasmachine dan! werd geholpen door de eigenaar en kreeg de zeep gratis, wat is dat toch met die fransozen, de een is super gentil en de anders weet van norsigheid niet wat ie zeggen moet! maf hoor! ik had namelijk ook nog geprobeerd om weer bij een osteopaat voor een massage te komen, had het telefoonnummer van die in auros gekregen. hij nam op en klonk al kortaf! hij was op zijn slechtste frans! geen tijd! au revoir! einde verbinding! dus toen maar weer de hand aan mijzelf geslagen ;o) gaat wel steeds beterder, niet zo pijnlijk meer maar nog niet lekker. ga zo weer douchen en dan weer rekken, strekken en masseren. maakte vandaag ook nog een misstap en dan voel je gelijk weer wat er aan het voetje was!

we hebben net een honingmeloen verorberd, een halve dan, daarna een rond, hol suikerbroodje gegeten (vorm van pvc pijp) met de suiker aan de buitenkant, knapperig, en zacht aan de binnenkant.

ik ga nu douchen en voor de zoveelste keer mijzelf met wat pijn verwennen en dan maar eens vroeg naar bed, heerlijk!

laterzzzzzzzzzz

1. Marcus:
    3 juni 2017
    Omdat ik het altijd leuk vind om dingen uit te leggen die ik weet: kathedraal die je bezocht is gewijd aan Johannes de Doper (is vrij zeldzaam). Profeet, neef van Jezus (hun moeders Maria en Elizabeth waren nichten), herkenbaar aan z'n povere kleding van dierenvel (hij verbleef een tijd in de woestijn en leefde van sprinkhanen), hij wijst heel vaak naar een lam of Jezus zelf: Johannes herkende in Jezus de Messias, het Lam Gods (=mensenoffer), hij heeft vaak een stafje met kruisje en lint in z'n hand òf hij is onthoofd (dan ligt z'n hoofd op een bord). Op je foto's heb je het timpanum vd kathedraal vastgelegd en dat is nog origineel uit ca 13/1400 (dus gespaard en niet gerost door de hugenoten in de 16e eeuw). Daarop zie in de trumeau (= stuk met beeld tussen de deuren) Johannes wijzend op bord met het Lam; het laatste oordeel boven en rechts onderaan de geboorte van Johannes (ook zijn geboorte was aangekondigd door engel Gabriël) en links onder het banket van Herodes waar besloten werd over z'n onthoofding. Wat handig is als je kijkt naar christelijke kunst is dat alles een oneindige herhaling is van thema's, vooraankondigingen uit oude en nieuwe testament, overeenkomsten/gelijkenissen id verhalen en alles uiteindelijk draait om het offer wat Jezus bracht door zijn dood en bloed voor de mensheid te offeren zodat wij weer vrij van zonden zijn. Op link zie je rechts Johannes met alles wat ik je vertelde incl. het Lam die z'n bloed geeft. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4f/Mathis_Gothart_Grünewald_022.jpg
  2. Ruud:
    3 juni 2017
    Fijn Roel dat je het naar je zin hebt en lekker kunt uitrusten, en je verslagen worden idd korter ;-)
    Mooi om al die verschillende mensen tegen te komen met al hun buien en zo, ze zullen af en toe wel opkijken van een extraverte Roel uit Le pays bas, Ciao vanaf een warme Noordzee.
  3. TET PAARDEKOOPER:
    3 juni 2017
    Haha...De 25 december look was toch to much? Je hebt een smal koppie gekregen...