l'orage et tonnerre :o))

3 juni 2017 - Le Nizan, Frankrijk

van bazas naar le nizan

het gaat beterder! yes :o)) ook met lopen minder klachten, wel nog met brace, tedkous, loopstok en verdoofd door de brufen, maar goed, tijdens het masseren voel ik steeds minder bobbels en en kan ook beter rekken en strekken! nu eerst het platteland op! een airbnb huisje tussen de druivenvelden. niet veel te doen, het weer wel een stuk minder maar dat nodigt dan ook weer niet uit om te gaan spazieren :o) rust dus!

het lijkt wel blessuretijd, charlie is vanmorgen naar ziekenhuis gegaan! pijn op de wreef, au au au! blijkt een beknelde zenuw te zijn. ook niet fijn, nu ook dus 2 dagen rust, roy blijft bij hem, altijd fijn als er iemand bij je wil blijven, lopen is dan toch lastig en je moet toch ook eten etc.

vanmorgen op tijd beneden om te ontbijten, even vergeten dat het weekend was, fransen slapen graag uit blijkbaar, hier in het hotel begint het ontbijt dus pas om 8.30 uur ;o) de rugzak in die tijd maar ingepakt en na het ontbijt bij de mw van het hotel gevraagd naar een taxi. ze keek bedenkelijk, is nogal lastig! taxi's in frankrijk zijn niet zo makkelijk te vinden en waarschijnlijk moet je ze al ruim van tevoren boeken. het lukte haar dus ook niet om er één te boeken! zelf ook nog gebeld met wat nummers en navraag in een kroeg gedaan, mogelijk daar wat illegale taxi's, maar noppes! ook het bureau de tourisme lukte het niet. uiteindelijk de mensen die het huisje verhuren gebeld en gezegd dat we een probleem hadden met het vervoer. die komen ons nu zelf ophalen om 15 uur! heerlijk hè als alles tot een goed einde komt! nu de regen afwachtend in het hotel, echte plensbuien en eindelijk une petit l'orage avec une  petit peu de tonnerre er achteraan :o) lang verwacht en stil gezwegen, nooit meer verwacht en....... toch de baard er af ;o))

het is nu 13.30 uur en het weer klaart weer wat op, de marktlui op het plein zijn vanmorgen verregend en maar eerder weggegaan, iedereen zat in de café's rondom het plein, die hadden dus wel weer een goede omzet daardoor, zo zie je maar weer eens "de één zijn dood.........."

keurig om 15 uur stond onze hostess voor de deur, aardige vrouw, was even naar bordeaux geweest. haar man is van nederlandse origine, ik denk van nederlandse ouders die in marokko woonden, will denkt van een marokkaanse vader, maar hij ziet er voor mij niet marok uit. maakt ook niet uit verder, hij spreekt goed nederlands maar is nooit in nederland geweest, vanuit marokko naar frankrijk om te studeren en hier gebleven. aardige mensen.

ze wonen op een mooie stille plek net buiten le nizan. ik ben meteen maar weer met pootje in bed gaan liggen en viel dus ook weer half half in slaap, voor mij diepe ontspanning en weer wakker worden door eigen snurk, lekker even uurtje gelegen, will was naar kasteel en vignoble hier verderop gewandeld om wat wijn te scoren maar ze waren allemaal aan het werk dus zonder wijntje retour ;o) die kreeg ze later van de baas hier, toen die hoorde dat het niet gelukt was om een wijntje te scoren! ik ben even gestopt met alcohol vanwege mijn maag en de ibu-slikkerij, heb geen zin in maagbloedingen en aangezien ik op beide (wijn en ibu) nogal reageer is dit even de beste weg om te bewandelen.

will heeft een marokkaanse vegetarische tajine zonder tajine gemaakt ;o) erg lekker was ie! lekker buiten gegeten. zitten nu binnen want het is aanmerkelijk kouder nu, flinke afkoeling!

ze hebben hier ook een pauw rondlopen, we hebben geprobeerd om zijn staart de lucht te krijgen, youtube er zelfs bij (pauwengeluiden) maar het lukte niet, hij kwam wel heel dichtbij om te kijken waar dat geluid nu vandaan kwam ;o)) verder ook nog een paar ezels, maar ik hoop echt van ganser harte dat die hun mond dichthouden ;o))

wel een plekje dus om even tot rust te komen en dat ga ik ook doen. mijn poot gaat goed, ben nu normaal aan het afwikkelen met mijn voet en heb meer last van de brace dan van mijn pees!

zo nog maar een pilletje er in, pootje masseren en maar weer naar bed, wat is het leven van een pelgrim zwaar ;o)

une bisou de nuit pour tous

1. Martha:
    4 juni 2017
    Fijn dat het weer de betere kant op gaat, en wat geniet ik van je verhalen en foto's. Loop (zittend) natuurlijk wel een eind achter, maar lees ze nu tussendoor en houd me bij de "les" (dag).
    Succes weer!!
  2. Roy De Boo: