lekker lang luieren ;o)

4 juni 2017 - Le Nizan, Frankrijk

in le nizan

vandaag niet veel gedaan, beetje gelopen vanmorgen, naar het dorp en weer terug. ging goed! geen last van been gehad. zit nog wel een harde schijf maar met masseren gaat dat weer weg! gelukkig! vanmiddag nog een stuk gelopen, andere kant op, langs een groot kasteel, naar een dorp even verderop en ook weer gauw terug voor het ging regenen en dat ging ook goed! loop nu al even zonder brace en ik heb er geen last van, yeeaahhhhhh! morgen gaan we dus gewoon lopen, nou ja gewoon, langzaam aan! niets overhaasten!

vanmorgen de brocante (rommelmarkt) in le nizan over geweest, stelde niet veel voor, wel een potje huisgemaakte compôte van appels gekocht en later op de dag heerlijk opgepeuzeld.

na het wandelen wel op de bank gelegen met pootje omhoog, wat rekken, strekken en smeren met baume de tigre, doet wel goed! doet ook geen pijn meer, had ook wel weer zin om te gaan slapen, maar niet gedaan :o)

het is goed geweest om te rusten, moeten we toch meer en vaker doen! voelt goed! was ook een leuk plekje hier, lekker weg van alles, niets te doen! buiten het "bal trap" om dan! kleiduif schieten, nou ja kleiduif, tegenwoordig zijn het plastic bordjes. de mannen waren er goed in! we hoorden het de hele dag al en op de terugweg van het dorp toch maar even gaan kijken, op een enkele vrouw na alleen maar mannen. geen enekel vrouw die schoot trouwens! ik had het nog nooit gezien, de bal trap, dit was ook de laatste keer dat ik ben geweest. schieten, ik ben er niet goed in, riena wel, op de kermis dan ;o) en voor de rest is het een hoop herrie en geen gezelligheid er omheen :o( we waren dus ook gauw weer weg daar.

will was lekker aan het kokkerellen geweest voor een late lunch, het weer zat mee, zonnetje kwam er zelfs nog even bij, dus buiten geluncht!

we hebben pietertje zich nog even zien opwinden, de lokale haan kwam te dicht in de buurt, hij had zijn veren omhoog gegooid en liep rond te paraderen om die haan maar weg te krijgen, wat uiteindelijk ook lukte! mooie foto's kunnen maken daardoor. later begon het toch nog te regenen, niet hard maar het ging wel door, de temperatuur zakt nu ook snel, krijg het helemaal weer koud :o) wel grote overgang op die manier, komende week loopt de temperatuur weer op en zakt dan ook weer, raar hoor! zal wel normaal zijn hier, maar ik kan er niet aan wennen daardoor, heb liever een stabiele warmte of koude!

vanavond restjes eten opgemaakt, veel fruit! lekker met echte marokkaanse munt die hier in de tuin staat. de verhuurder, frank, de halve marokkaanse nederlander, had nog lekkere marokkaanse thee gemaakt! verder nog wat met de foto's gespeeld, gesorteerd, weg gegooid en upgeload.

lekkere luie dag dus vandaag, heerlijk. nu de blog, ook lekker kort ;o) en maar vroeg naar bed, morgen weer vroeg op om te lopen naar captieux, ben heel benieuwd hoe en of het gaat. vandaag met lopen meer last van de brace dan er nut van gehad, gaan we morgen ook weer bekijken!

morgen meer nieuws!

hasta la manaña, alvast wat oefenen met spaans voor over een paar weken ;o)

1. Hendri:
    4 juni 2017
    Fijn dat het zo goed gaat. Zonder pijnstillers? Straks hopelijk weer genieten van het lopen.
  2. TET PAARDEKOOPER:
    4 juni 2017
    Gaat goed vooruit zo te lezen. Hier schommelt het weer net zo hard hoor...vlgs mij is het onbestendig in heel Europa Succes morgen en loop niet gelijk te hard van stapel...knuf
  3. Riena:
    5 juni 2017
    Wij hebben nog steeds prachtig weer in Den Helder! Meegenomen uit Zuid Italie, haha!
  4. Josje:
    5 juni 2017
    Mooi die pauw. Wat een kleurenpracht. Goed te horen dat het beter gaat. Mooie omgeving en het weer krijgen we cadeau. Rustig aan verder en geniet er van.