berustende kalmte

13 mei 2017 - La Chapelle-Baloue, Frankrijk

van crozant naar la chapelle baloue

ik werd na een klein feestje met zijn 2'en gisteravond, we hebben uiteindelijk nog een fles rosé gehaald en 3 bier voor mij, vanmorgen vroeg, rond 8 uur wreed gewekt ;o) er stond iemand aan de deur te rammelen registreerde ik heel ver weg in mijn slaap! toen het eindelijk doordrong dat er in de levende, wakkere wereld wat aan de hand was, er werd aan de deur gerammeld en geklopt, deed ik mijn ogen open en meende daar will te zien staan. ik nog met een duf hoofd, hoe heeft ze dat nou voor elkaar gekregen, de deur zat duidelijk op slot! hoe kom je dan buiten? ik erheen in mijn pendek. de deur opendoend zag ik dat het een vreemde vrouw was, een française, iemand van de gîte! na enig overleg bleek dat zei dacht dat wij, ze had gehoord dat de meeste pelgrims tegen die tijd wel weg waren, het was haar 1ste dag, en wat voor één, een bijna naakte pelgrim aan de deur om 8 uur, wel weg zouden zijn zoals het goede pelgrims betaamt.

die horen te lopen! niet in bed te liggen om 8 uur! :o) na enig overleg zou ze om 10 uur terug komen en dat deed ze dus ook prompt! het was haar 1ste dag dus en moest nog wennen, ze vond het wel een goed begin van de 1ste dag, zei ze nog met een glimlach ;o)

we mochten uiteindelijk zo lang blijven als we wilden :o)

het is een rustdag vandaag en we lopen maar een kilometertje of 6. we waren vrij snel weer buiten het dorp in de vrije natuur met de la sédelle ruisend in het groen op de achtergrond, ohhhh arme blaas, ik moet daar altijd van plassen ;o) verderop werd het een soort van natuurpark met stalen constructies waarin beelden van schilderijen van vroegere impressionisten op de plek ook waar ze die schilderijen gemaakt hadden.

leuke, slome wandeling en aan het eind van dat bij een brug en wat bankjes gaan zitten en wat lezen en blog schrijven.

ik heb een boekje mee met daarin 2 essays van een amerikaanse psychiater over vipassana meditatie, "heal the healer" en "the experience of impermanence" wel een toepasselijk boekje om mee te nemen vond ik en het deed wat ik verwachte! meteen een andere mindset, berustende kalmte in mijn hoofd "hoti hoti ho" wat zo veel betekent als "let it be"

(vipassana, ik kan het iedereen van harte aanbevelen :o))

lekker in de natuur even helemaal niets, ruisend riviertje op de achtergrond en fluitende vogels en verder stilte, heerlijk! daar ook nog een korte video van gemaakt ;o) nog even een vraagje, wie het weet mag het zeggen; ik zie in het bos allemaal gaten, op het strand zie je ze ook wel daar zijn het van die krabbengaten, heb je ook boskrabben? nee zondér gekheid, wie of wat maakt die gaten? help!

na enige tijd maar weer doorgelopen, gelijk de hoogte in, niet al te steil, mooie weg dwars door het bos. natuurlijk weer de nodige foto's van bloemen en uitlopende varens :o)

na een uurtje aangekomen op onze slaapplek, mooi! midden in het dorp la chapelle baloue, het is een cafe annex klein hotel, gerund door een francaise, die ook bijna perfect engels met schots accent spreekt. haar vader was schots! niet engels verbeterde ze me ;o) perfect plekje, een heerlijk geurende tuin door allerlei bloesems, zachte muziek op de achtergrond mmmmmm een lieve verzorgende vrouw ;o)) wie ooit hier in de buurt is, onthou dit plekje!

haar café annex klein hotelletje heet café and teagarden "chez elaine" 2 le bourg, la chapelle baloue, telefoonnummer: 0555892678, [email protected]

zit nu aan een bakkie groene jasmijn thee in de tuin en moet de hond af en toe aaien en krabben :o) ga zo even douchen en weer een wasje doen, de zoveelste ;o( wel met wasmachine en droger deze keer!

we zitten dus nu lekker buiten in de tuin aan de pelforth, blondjes uit frankrijk, met een pelikaan als logo, heerlijk! zitten hier met 2 denen, echtpaar, die vandaag ruim 30 km gelopen hadden omdat ze op het gemeentehuis in crozant de telefoon niet opnamen :o(( dat kan je dus ook gebeuren, gelukkig zijn wij daar nog verschoond van geweest!

morgen horen jullie verder,

j'adore tout le monde :o) bon nuit et á demain

xx

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ruud:
    13 mei 2017
    Ja Roel er bestaan boskrabben, moet wel wat water in de buurt zijn
  2. TET PAARDEKOOPER:
    13 mei 2017
    Mon ami...tu parles bien le français maintenant:-):-):-):-):-)..Bisou de nous..Xtc:-)
  3. Hendri:
    14 mei 2017
    Ik heb nog maar net jouw blog ontdekt. Wel een totaal ander leven dan hier bij ons. Ik vind het wel heel erg boeiend om jullie reis zo een beetje mee te beleven. Geniet vooral, ondanks ook het afzien. Liefs.