contemplerend

14 mei 2017 - La Souterraine, Frankrijk

van la chapelle-baloue naar la souterraine

gisteravond vega gegeten met will, elaine had bij het reserveren gevraagd of ik ook vega ging geloof ik ;o) helemaal goed! we kregen dus een soort quiche vooraf en een salade waarop stukken stokbrood lagen waarop weer geitenkaas lag licht gegratineerd in oven klassiek frans gerecht waarschijnlijk want we hadden het al vaker voorbij zien komen? de denen kregen lasagne, als toetje een zelf gebakken cake met een laagje jam ertussen met lekkere koffie toe? dit alles samen met ontbijt met zelfgemaakte rabarberjam, stokbrood, gekookt eitje en een stokbrood / kaas sandwich voor onderweg á là raison van €120,= met zijn 2'en. voor hier redelijke bedragen voor een privé hotel.

uitgebreid afscheid genomen van elaine, zoenen en zwaaien, goede indruk achtergelaten! ze had leuke humor, droog en rap van de tong! heerlijk.

weer heerlijk gelopen, lekker warm wer met op de hoogtes een lekker fris windje. aar gaan we deze week nog naar verlangen, wordt warm! en daarna zakt de temperatuur naar 14 graden, wat een overgangen! onderweg kwamen we meer pelgrims tegen, de denen die eerder waren vertrokken dan wij haalden we na een paar kilometer in, de duitser uit nevers die ook in espace bernadette sliep en een fransoos die we nog nooit eerder gezien hadden. we kwamen eigenlijk allemaal samen bij een leuk picknickplekje bij een watertje.

de duitser en de denen deden wat onderkoeld tegen elkaar, zij sprak wel met hem maar hij (de deen) deed zijn mond niet open en zat aan de verste hoek van de tafel bij de duitser vandaan. ze vertrokken ook redelijk snel, 1/2 sandwich van elaine opgegeten en toen weer weg. wij bleven nog even zitten maar er kwam al snel een boer met zijn trekker, water opzuigen in zijn tank, gigantisch veel herrie, dus wij ook maar weer weg, het idyllische was weg. onderweg kwamen we elkaar allemaal weer tegen, wel apart, je kent elkaar nauwelijks en toch doen mensen veel vriendelijker tegen elkaar dan dat ze elkaar thuis in de stad tegen zouden komen, pourqoi?

onderweg ook nog een box tegenkomen, vastgemaakt aan een boom met daarin in plastic verpakt een schrift en wat reclamefolders voor gîtes etc. het schrift was om boodschappen achter te laten, ik ben dat nog maar 1x eerder tegengekomen en dat was ergens in gelderland geloof ik tijdens een wandelweekend, wel een leuk idee. tuurlijk heb ik er wat ingeschreven, wil je weten wat, het boek ligt er ter inzage ;o))

weer lekker aan de contemplatieve inzichten gezeten! nagedacht, met aandacht dus, over hechting! op kinderleeftijd! en wat dat met een kind doet als er geen hechting plaatsvind of maar met een ouder en de ander niet, of maar half half met beide of welke combi je ook maar kunt verzinnen! ik mijmer wat af zo te voet :o)) wel lekker, geeft ook verheldering! heerlijk!

zo zijn er nog wel een paar, maar die zal ik jullie besparen ;o) heb ook nog geprobeerd om wat beter contact met bruine koeien te  maken, ben op mijn hurken gaan zitten bij het hek en ze kwamen tot op een 1/2 mtr voor me staan, snuivend mijn lucht inademend, ik stonk niet naar ik weet ;o) 's morgens al vroeg wakker en gedoucht dus at kon niet of juist weer wel verklaren waarom ze toch niet dichterbij kwamen dan dat! ze zijn best wel afstandelijk, ze moeten waarschijnlijk opgroeien met je om je te vertrouwen, ze (de volwassenen) de jonkies ook tegen als die te dichtbij kwamen, toen ik overeind kwam sprongen ze en masse terug ;o(

op 3/4 van de route, dus vlak voor la souterraine, gingen we even zitten bij een wensput voor pelgrims, mooi bankje erbij, even wat eten en we hebben er ook maar 20 cent ingegooid! toen we zaten keek ik naar mijn knie en zag ik een soort van bloedblaar, bleek dus een teek te zijn, meteen verwijderd met een leuk tekenlepeltje van will. zat wel een rode plek, morgen even opnieuw beoordelen wat het doet en anders toch maar antibiotica halen bij een dokter hier.

toen we aankwamen bij de kerk in la souterraine weer een kaarsje gebrand voor chica.

en maar weer doorgelopen, dat is wel dat wat we het meeste doen hier :o) lopen!

vanavond heerlijk gegeten in de gîte, hoefden er weinig voor te doen, niet eens afwassen :o) wel sociaal doen met de anderen, 2 francaises waarvan 1 met gigantisch blaar problemen en die morgen toch gewoon weer gaat lopen. kanp hoor, ik weet niet of ik dat in me heb! ik hoop dat ik niet voor die keuze kom te staan. hoor net dat ontbijt morgen om 7 uur is :o(( dus maar weer  roeg naar bedje toe, de rest is al of gaat naar boven :o) will gaat nog even lopen en ik maak dit even af!

voor nu,

bon nuit et mille bisou pour tout le monde

1. Pats:
    15 mei 2017
    owww .... bah joh zo een teek .... krijg er helemaal de kriebels van ..... goed in de gaten houden! Ik begrijp dat je een koeien liefde aan het ontwikkelen bent ;-) .... en wie is de chica van het kaarsje? Mooi dat je aan de contemplatieve inzichten zit ..... altijd verrijkend! xx