bloemetjes :o))

23 mei 2017 - Sorges, Frankrijk

van thiviers naar sorges

vandaag een latertje, we werden om 8.30 uur wakker :o) na een matige nacht en wat hoofdpijn, misschien iets teveel blondjes gehad ;o) uiteindelijk pas om 10 uur vertrokken. eten gisteravond was snel en makkelijk. groene asperges, even de kook eroverheen, op een bord en peterselie erover, plakjes chèvre erop en even in de magnetron! lekker. ik had ook nog wat sla erbij met een chèvre / tuinkruidenbouillon dressing erover, was iets te zout maar wel lekker.

toch nog weer om 21.30 uur naar bed, lukt niet om het eerder voor elkaar te krijgen, misschien komende dagen wel, het wordt namelijk 32 graden C is voorspeld en daar zijn ze in tegenstelling tot de regen wel weer redelijk accuraat in, dus dat wordt vroeg op om de ergste middaghitte op een terras met een biertje door te kunnen brengen, nogmaals het leven van een pelgrim....... ;o)) met die hitte lopen is trouwens niet echt mijn ding maar ik zal me er doorheen slaan!

vandaag allitererend gelopen, lekker langzaam, lui loom, we hoefden ook maar 18 km ongeveer, dus tijd te over! grootste deel van de dag alleen gelopen, veel fotomomenten (juiste positionering, sluitertijd, diafragma etc etc ;o)) heuvel op is will ook sneller dan ik! ik moet zeggen dat ik het eigenlijk ook wel lekker vind, het geeft toch een andere dimensie aan het lopen, meer tijd voor overpeinzingen en natuurbeleving en 's avonds heb je elkaar ook weer wat te vertellen.

veel bloemen vandaag, orchideeën ook en een heel mooi lichtblauw papillonne'tje, ik dacht eerst dat het bloemen waren die al aan het afsterven waren, er ontbraken wat blaadjes namelijk. toen ik dichterbij kwam zag ik pas, omdat er een op vloog, dat het vlinders waren. ze bleven ook heel stil zitten, druk met wat ze dan ook deden, dat kon ik niet zien. wel mooie foto's daardoor!

was gelukkig niet warm, half bewolkt en daardoor prima wandelweer. later kwamen we patricia, lilian en sarah weer tegen, daar liepen we eigenlijk daarna mee op.

een tijdje met riena gefacetimed onderweg, die kon daardoor ook op de route meeliften, jammer dat het in het bos was, niet veel te zien daardoor! volgende keer maar in een stad, riena is meer in to huizen en architectuur. we kwamen nog door een dorpje waar we koffie gedronken hebben met zijn 5en, toen we in dat zelfde dorp later de pain au raisin en de chausson de pom opaten bij de kerk werden we spontaan door een man aangesproken over of we nog voldoende water hadeen, toen de meiden er bij kwamen en frans begonnen te praaten moesten we ook nog bij hem in de tuin kijken naar zijn 1 dag oude canards, 13 waren er nog. mooie grote tuin ook achter zijn huis. wat foto's met de groep laten maken en on y va maar weer.

we kwamen met zijn 5en tegelijk aan in sorges, de hoofdstad van de truffelregio, wil ik beslist nog eens naar toe na het lopen om de truffelfeestweek mee te maken! we werden in de kerk al opgevangen door de hospitaliër, de papa! mooie kerk uit de 12 tot de 14 eeuw, erg mooi gerestaureerd ook, weer helemaal fris en fruitig! nog een kaarsje voor chica gebrand. en daarna naar de gîte, waar mama al druk bezig was met de voorbereiding voor het eten etc. meteen maar begonnen met vooruit boeken van kamers, lukt niet altijd meteen waardoor we er best wel veel tijd aan kwijt zijn. gedoucht, kleren in de wasmachine en bloggen!

will is ondertussen al een terrasje aan het zoeken voor het bier, bij deze gîte associatie mag er geen alcohol geschonken worden, alleen wijn bij het avondeten, toen ik zei dat ik (mijn maag) daar niet goed tegen kon, was het pech hebben :o)) ach regels en regels, waarom leggen we die altijd onszelf en anderen op ;o)

de blogjes gaan wel korter worden merk ik, net zoals met de foto's komt er een herhaling in van dingen die je ziet en meemaakt, daardoor ook wel een verdieping in de overpeinzingen tijdens het lopen. het is best wel apart om daar zo mee bezig te zijn de hele dag, je word bijna gedwongen, op die manier! natuurlijk is het geen dwang maar ik weet niet zo goed hoe ik dat anders op moet schrijven.

voor nu, lekker een blondje voor mij en tot laterzzzz

une grande bisou pour tous,

au revoir

1. TET PAARDEKOOPER:
    23 mei 2017
    Un grand bisou de nous aussi...quand tout vas bien ....on arrive jeudi au BdB...alors pres de vous deux.....seulement 500 kilomètres...ahum!
  2. Ella:
    23 mei 2017
    Prachtige route, wat een bloemen..mooi
  3. Ruud:
    23 mei 2017
    Of de blogs korter worden hmmm.....ik heb mijn twijfels
    En herhaling van dingen, daar heb ik wel wat mee, blondjes‍⚖️‍♀️‍⚕️en de vele rosé dagelijks helemaal top
    En dan nog een beetje wandellen, heerlijk
    Succes, ga zo door, is heel vermakelijk om te lezen vriend
  4. Ruud:
    23 mei 2017
    Nou echt korter wordt het niet lijkt me, en dat allitererend lopen snap ik niet helemaal, goed te horen dat je het naar je zin hebt, pakken die blondjes....allemaal...
  5. Louise:
    24 mei 2017
    Blondjes.. altijd gezellig... ;0)
  6. Marianne:
    28 mei 2017
    The gaat wel veel over eten en drank hé xx