blogje, kort :o)

22 juni 2017 - Pamplona, Spanje

pamplona

iedereen sliep uit, ik niet! jaloers! op mijn rustdag! maar ach, ook wel lekker rustig aan met wat koffie beginnend. toen de meiden wakker werden hoorde ik dus pas dat will en pats tot een uur of 4 doorgezakt waren, snapte ik dat uitslapen ook wat beter ;o) lekkere lome morgen tot een uur of 1, we hadden een tafel geboekt bij een veganistisch restaurant om 2 uur. toen daar dus maar heen, lopend natuurlijk ;o)) lekker gegeten, voor will helemaal fantastisch, die moet deze reis aardig inleveren op het eten. het begint er hier in spanje beter uit te zien met vega eten. we waren pas om een uur of 4 klaar daar en pats en will gingen nog even shoppen en riena en ik terug naar ons heerlijke huisje. was voor riena een barre tocht, omhoog en nog heet ook maar ze heeft het gehaald, wel rustpauzes maar toch, chapeau!

verder weinig gedaan, nou ja, terrasje natuurlijk toen de meiden eindelijk klaar waren met shoppen. we hoorden toen ook dat er een gratis kabelbaan was naar het centrum :o)) riena had die graag genomen denk ik! het is wel een mooie oude stad, maar met deze hitte echt niet te doen om eens rond te gaan kijken, tenzij je wil shoppen natuurlijk ;o) de kathedraal is weer van alle glitter en goud voorzien, gaan we nog meer tegenkomen, heel verschil met frankrijk, daar veel soberder.

‘s avonds lekker thuis gebleven en wat brood en kaas gegeten.

het was wel een gekkenhuis in de stad, allemaal studenten, ze zitten op de grond met zijn allen. terrasjes zijn hier dun gezaaid. op de pleinen ja, maar in de straten, waar toch ook heel veel bars zijn, staan en zitten ze gewoon op de grond, eten en drinken halen ze binnen en dan hop naar buiten. vanavond was het extreem druk, later hoorden we van lourdes, onze host dat het die avond een soort van happy evening was, hapje en drankje voor een euro! en dat is voor een arme student toch echt wel lekker! weer laat naar bed ;o))

hasta luego,