bon courage

11 mei 2017 - Gargilesse-Dampierre, Frankrijk

vandaag dus van neuvy-saint-sépulchre naar gargilesse.

extra vroeg opgestaan want... het zou gaan regenen en 's middags onweren, will komt vaker in frankrijk en zegt dat het echt heel erg te keer kan gaan hier. ik ken het zelf ook van vakantie's in heuvel / bergachtige gebieden, het blijft er hangen en gaat vreselijk te keer, dus vroeg op en voor het onweder daar zijn waar we wilden zijn, gargilesse. de naam zelf doet mij aan duiveltjes denken maar heeft er verder niets mee te maken geloof ik.

6 uur uit bed, will was al vroeger bezig, last van d'r heup en slecht geslapen na d'r val uit bed, wat gegeten, koffie gedronken, opgeruimd en administratie gedaan (door will) geld voor logies neergelegd, want we hadden de beheerders, die dat normaal altijd doen, niet meer gezien en de deur uit. op pad! mooie dreigende luchten tegemoet wandelend!

het duurde nog wel een uurtje of 2 voor het begon te regenen maar daarvoor waren mijn schoenen buiten en binnen (tenen) zeiknat :o we moesten over een pad met hoog gras en dat was echt kletsnat en toen had het nog niet eens geregend ( je moet met dit weer en dauwtrappen echt wel zowat elke dag je schoenen invetten kom ik nu achter :o) )

ik had al meteen mijn regenkleding aangedaan, bleek even te snel en dus maar gauw mijn jas weer uit getrokken, ik was aan het zweten in dat dingen dus nat terwijl het nog niet geregend had :o) later begon het dus wel te regenen, de hele dag door, met wisselende intensiteit. hierdoor ook weinig foto's kunnen maken :o(

wel raar in de regen lopen, je wereldje wordt klein op dat moment, zelfs de geluiden van de natuur verminderden recht evenredig met de regenval, kunnen vogels ook introspectief zijn? ik wel in ieder geval! heel mooi verstild de natuur dan en je loopt er middenin. je hebt een capuchon hebt, kijkt naar beneden om de regen te ontwijken en daardoor meditatieve momenten met 1001 gedachten, nu eens niet stressvol maar ontspannen! heerlijk, komt ook omdat je wilt en moet lopen, je gaat door. thuis zou ik meteen naar huis willen :o)

onderweg, we waren net op een eg (kluitenbreker) gaan zitten om te lunchen, het was even droog, kwam bea weer langs. ze had zich af laten zetten op de route en was weer op weg naar haar medepelgrimmers. na even bijgekletst te hebben ging ze weer! voor ons te snel en we hadden er ook niet zoveel zin in.

we hebben het vaker gehoord de laatste dagen, bon courage! vandaag kreeg het een iets andere betekenis, de intonatie was anders! de mensen die het uitspraken keken bedenkelijker! zo van dat zouden wij nooit doen. op 3/4 van de route eindelijk een bar / tabac die ook nog de plaatselijke groenteboer en bakker was en hij was nog open ook :o) naar binnen ff bijkomen en lekker bakkie koffie gedronken en ook daar weer bij afscheid: bon courage met datzelfde bedenkelijke gezicht :o) terwijl wij zoiets hadden van heerlijk, je beleeft de natuur echt anders, alles ruikt lekker fris en zeker in het voorjaar mooi en fris groen, mmmmmmm

toen we dus eindelijk aankwamen na nog even een moeilijk pad dwars door het bos vol blubber en kuilen en de laatste hevige regenbui kwamen we door en doornat aan, sta je dan te druppelen bij de entree van het hotel, 1st maar eens uitgekleed en een koffie met cognac genomen aan de bar. de eigenaar is belg en praat ook nederlands, wel zo makkelijk.

het dorp (gargilesse) is een mooi dorp, riviertje, mooie opgeknapte huizen en veel artistieke bewoners. hier komen ook weer 2 hoofdroutes samen, dus morgen even goed opletten dat we niet weer terug lopen naar nevers ;o)

heerlijk gegeten in het hotel, lekker roseetje erbij, na 1st een paar brugse zottes te hebben gedronken, nu laatste hand aan deze blog. morgen weer, qua weer, hetzelfde verhaal. willen hier de kerk nog even bezichtigen en dan weer 20 km ongeveer in de regen door de bossen en over de modderpaden :o))

bon nuit et bon courage pour tout le monde,

xx

1. Riena:
    12 mei 2017
    Het is weer goed gelukt, mooie gedachten en mooie foto's! Xxx Riena
  2. Ruud:
    12 mei 2017
    Klinkt goed allemaal Roel, geniet er van en je weet het, aniche aniche
  3. Wendy:
    12 mei 2017
    Wauwww ondanks alle regen lijkt het mij geweldig, wat schrijf je leuk Roel. Geniet en ik geniet van je verslag. Bon voyage
  4. Pats:
    ook nat dus genieten .... <3