canal le berry

5 mei 2017 - Ainay-le-Château, Frankrijk

hij blijft ons achtervolgen, het "le canal de berry", eindeloos! niet erg op zich maar..... het is zo vreselijk ongelijkmatig die grond naast le canal de berry, niet mooi meer. je bent contninu op zoek naar gelijkvloers en het enige wat je voeten vinden is graspollen en geulen en kuilen en....... niet leuk! zeker niet als je daar kilometer na kilometer overheen moet :o)) erg vermoeiend! ook erg grond staarderij, ook weer een soort van meditatief moment, je hebt geen aandacht voor iets anders, alleen maar grond , grond en nog eens grond! ik geloof dat we het nu gehad hebben, gelukkig! we zullen ongetwijfeld wel meer van dat soort trajecten krijgen maar het was nu iedere x weer le canal de berry, zelfs nu ik dit type, we zitten in een hotel in saint-amand-motrond (wat is dat toch met die afbrekings / verbindingsstreepjes en die fransen, waarom?) lees ik op een reclamebord "le berry"!!!!!!!!!!!!!! aaaarrrrrgggghhhhhhh! ik kan het niet meer zien, horen of ruiken, kilometers ernaast gelopen, pfffff. het hoort allemaal bij het pelgrimeren waarschijnlijk maar mijn enkels zeggen van, BASTA!

vanmorgen dus vertrokken, weer als laatsten, de rest was al op pad! vroege pélerin! mooi weer vandaag dus in korte broek. nog wat brood gescoord bij de boulangerie voor de lunch en heerlijk gelopen, de mensen die we tegenkwamen, niet in een auto (dus lopend, best wel exceptioneel hier in la douce france) of staand naast een auto, waren iedere keer weer erg onder de indruk en respectvol voor ons als pélerin, raar om te ervaren maar ze kijken echt naar je of je een soort van heilige bent, natuurlijk voelen wij dat ook zo ;o) en hebben daardoor best wel leuke contact momenten.

we hebben lekker geluncht bij een petanque club, er was niemand!

ook wat persoonlijke hygiëne verricht daar, mensen die dit niet willen lezen moeten dit maar even overslaan, mijn teenagels werden even te lang voor mijn schoenen, dus maar even de schaar er in gezet, na het eten! dat dan wel weer! hiervoor was er ook nog een okselmoment, was vergeten om te deodoriseren dus onderweg maar even t-shirt uit en een natte lap er door gehaald. decorumverlies? ik weet het niet, je doet wat je doen moet op het moment dat het voorbij komt, vanmorgen was het best wel druk in 1 toilet/badkamer met 6 personen! word je wakker en moet je eigenlijk naar het toilet, kan dan niet omdat er een ander op- of inzit en er al 4 in de wachtrij staan/zitten/liggen :o((

het is sowieso erg lekker ben ik achter gekomen om je voeten even wat rust te gunnen, schoenen en sokken dus uit en even laten drogen aan de lucht, daarna kun je weer uren verder ;o))

uiteindelijk aangekomen in ainay-sur-le chateau, vlak er voor kwamen we nog 2 vrouwen tegen, mede-pelgrimmers die al 30ers zijn, ze waren in het begin al verdwaald en daardoor wat aan de late kant, lekker aan het lunchen daar, leuk plekje!

we zitten dus nu in een hotel, met zijn 2'en in 1 kamer, wel weer lekker rustig na een doorleefde nacht ;o) even wasje te weken gezet en maar weer lekker aan de blondjes, goudale, frans, erg lekker!

nog met een fransman over le pen en macron gesproken, ze (de fransen in het algemeen) vinden het allemaal erg lastig, diegenen die we spreken hebben het allemaal over een keuze tussen 2 kwaden! ze vinden eigenlijk zowel macron als le pen niets. ik denk dat de keuze zoiets wordt van pro of contra EU, dus macron of le pen!

we gaan zo eten, er schijnt hier een vietnameesje in de buurt te zitten, ben heel benieuwd! jullie horen het nog! morgen! nu eerst eten, nog een blondje en maar weer vroeg naar bed, wordt al echt een gewoonte :o)) en vroeg weer op!

doux rêves pour tout le monde

xx

1. TET PAARDEKOOPER:
    6 mei 2017
    Druk, druk, druk...??? Voor je het weet loop je weer in de stilte....geniet van jullie verhalen en ervaringen...dikke knuf