encore tout droite!

6 juni 2017 - Bourriot-Bergonce, Frankrijk

van captieux naar bourriot-bergonce

vanmorgen alweer vroeg wakker en voor het eerst in een kroeg annex restaurant ontbeten, 2x petit dejeuner en beiden 2 koffie voor €15,= kom daar in nederland maar eens om! echt ongelooflijk zo goedkoop als het hier is. daarna, ik dacht dat ik de weg wist, stonden we voor een bakkertje :o) en ja hoor, een pain au raisin en chausson de pomme voor de lunch gekocht. er stond ook nog 1 of ander lekker choco-dingetje en die moest ik hebben, ik heb hem dus ook niet in laten pakken ;o) meteen toen we de deur uit waren een hap genomen en wat denk je, de choco vloeide naar buiten, heerlijk!

wat wel bijzonder was, was dat will voor mij liep en plotseling de bosjes indook, dit was dan niet het bijzondere, gebeurt meer ;o)) mar ze was net weggedoken toen er 10 meter terug plotseling een ree'tje opdook en langzaam de weg overstak, ik kon dus nog net een foto maken voordat hij of zij de bosschage weer in dook, heel bijzonder en het was nog nog bijzonderder dat will helemaal niets gemerkt heeft, 10 meter bij haar vandaan.

de weg vandaag was een herhaling van gisteren, tout droite! nu wel wat afbuigingen en omleidingen maar verder zo recht als ze maar gaan, nog steeds de oude spoorweg! dezelfde!

vandaag verandering van omgeving, plotseling ook! we lopen nu vlak, dat was gisteren ook al een b'tje aan het eind van de route. maar nu, echt vlak! de natuur verandert ook mee, we hebben nu zandgrond en geen klei met rotsen meer en vanmorgen nog een geleidelijke overgang van loofbomen naar dennenbomen maar vanmiddag was er nog maar een enkele loofboom en stikte het van de dennenbomen, hei (bloeiend) en......... echt vlak! de enige klim die ik nog deed was een voetgangersviaduct over een tolweg heen ;o) die was echt met 2 vingers in de neus te nemen, geen eens meer can do! wat was dat, terugkijkend, een hobbeltje ;o)) we zijn dus in een ander departement aangekomen, les landes! we zijn dus de gironde uit gelopen. en gaan nu beginnen in les landes, 150 km dennenbomen, het grootste dennenbomen bos in europa en wij doen daar maar een deeltje van ;o)

vanmorgen bij het begin van de dennenbomen kreeg ik geur-associatieve herinneringen aan vroeger, thuis in assen en omgeving, de bossen en de hei! speelde daar als kind vaak, leuk om mee te ervaren, ik zag mezelf echt weer spelen in de bossen, op de hei en in de vennen :o) ook weer veel tijd om na te denken, met die lange rechte wegen hoef je ook niet zo op te letten of en waar je eventueel af moet slaan, dus alle tijd om je gedachten lekker te laten gaan.

halverwege vandaag pauze gehouden, we waren net in les landes aangekomen en warempel er stond en bankje! een zeldzaamheid op sommige trajecten en op andere trajecten staan er weer zoveel. ze zouden ze wat beter kunnen verdelen :o) even gezeten, voor het eerst weer eens een pain au rasin, was even terug dat ik die gehad had. heerlijk weer alhoewel ik niet meer zo'n lekkere gehad heb als in châteaumeillant ;o) die heeft echt indruk gemaakt, de naam van de stad floept er zelfs uit zonder erbij na te hoeven denken :o)) daar niet te lang gezeten, was in de schaduw en er stond vandaag een heftig windje, overblijfseltje van een atlantisch stormpje waarschijnlijk. heb er een video'tje van gemaakt, ruisende bladeren. er was ook nog onbebouwd akkerland en dan kun je toch zien dat het droog was en zand! het stoof giga, wind stond gelukkig de goede kant op :o) anders hadden wij onder het zand gezeten.

de hele tijd na de pauze, veel gerooid bos, en boeren die er bezit van namen, allemaal nog nieuw, had ook niet het idee dat ik door frankrijk liep.

vandaag dus in bourriot-bergonce aangekomen, allemaal weer nieuwe pelgrims, alleen de francaise van gisteren kennen we. nu veel nederlanders! een stel uit brabant en een amsterdammer, een hele enclave nederlanders hier dus, ze weten nog niet dat ik snurk ;o))

het lopen ging goed vandaag, nog steeds met brace, stokken en ibuprofen maar goed het gaat. redelijk snel gelopen vandaag, veel rustmomentjes, veel foto's gemaakt maar ook weer genoeg weggegooid, het is toch moeilijk om op die digitale schermen overdag te zien wat de foto's doen, of ze goed gelukt zijn. veel macro-achtige foto's! vind ik mooi, hoe meer detail des te beter wat mij betreft.

voor nu maar weer,

á tout á l'heure,

1. Hendri:
    7 juni 2017
    Hartstikke fijn dat het weer zo goed gaat. Was dit reetje het eerste wild dat je zag? Leuk hoor. Wandel ze.
  2. Roel:
    8 juni 2017