glamping

27 mei 2017 - Le Fleix, Frankrijk

van mussidan naar monfaucon (camping, net voor monfaucon)

gisteravond, ik was net terug van de supermaaltijd kwam de hostess van de gîte nog even langs om te tamponeren en de betaling te regelen ;o) het leek een ex?-junk die dronken was, ze stond te wankelen op haar benen en moest echt de stoel af en toe vast houden. ze sprak wel heel goed engels, dat dan wel weer. zo zie je maar weer, onze heer heeft mooie kostgangers :o)

zijn net aangekomen op een camping net voor monfaucon, 4 sterren :o)) 21 km gelopen ongeveer. warmte viel mee vandaag of misschien begin ik er wel aan te wennen :o)) echt wel lopen zweten vandaag maar het gevoel van pfffffff was minder. was wel wat bewolkt vanmorgen, daarna brak de zon weer lekker door, weer een deel over de weg gelopen en daarna een deel door het bos. over de weg gaat het echt wel sneller, 1ste stuk (5km) over de weg gelopen, net zoals gisteren daarna toch weer de route opgepakt, we kiezen toch voor de rustige wegen door het bos, al die auto's die langs scheuren :o( maar die hitte vraagt om ontweken te worden! dat is vandaag dus wel gelukt! om 5.30 uur uit bed, om 6 uur eten (roy had vers brood) gehaald en pas om 7.30 de deur uit! gaat goed ;o) toen nog ff naar de bakker voor wat eten onderweg (want dat was roy weer vergeten ;o) hij wordt al wat ouder;o)) en we liepen dus om een uur of 8 mussidan uit! strak regiem ;o)) we hebben dus in fraisse bij de kerk het boulangerie lekkers opgegeten. ze waren naast de kerk alles aan het installeren voor een feestje met house muziek en dat hoorde het hele dorp ook :o) de kerk was weer eens dicht, lijkt in deze regio wel weer toe te nemen, gesloten kerken!

ik had behoorlijk last van mijn enkel gekregen en liep best wel te hinken, roy had nog wat diclofenac creme over en dat kreeg ik van hem, het liep wel wat beter maar het is nog niet weg. morgen verder kijken hoe en of wat, we hoeven gelukkig maar 10 km en met langzaam lopen moet het dus lukken!

we waren om ongeveer 13 uur op de camping, roy was vandaag weer mee, hij houd van snel lopen dus ons tempo lag ook wat hoger daardoor, die van hem veel langzamer maar dat nam hij op de koop toe, ons gezelschap en nederlands kunnen praten, wie kiest er niet voor ;o) hij was vlak voor monfaucon de d20 weer opgedoken, hij moest nog zo'n 4 km verder dan wij en wilde daar ook lekker op tijd aankomen, gedag gezegd en misschien komen we elkaar nog eens tegen op de route. leuke gezellige man, prima om mee op te lopen. het verbaast me nog steeds hoe de gesprekken verlopen met andere pelgrimmers, meteen de diepte in, heel mooi! hij gaat wel een andere route nemen om straks in spanje de route del norte te kunnen pakken, veel rustiger dan de route die wij gaan nemen!

net na onze splitsing, we zagen roy nog lopen, zagen we ook een wijnboer in zijn deuropening staan en die keek afwisselend naar ons en naar roy al hoofdschuddend en wijzend dat roy niet goed ging. toen wij ter hoogte van zijn huis kwamen moest ie het wel even aan ons kwijt, roy ging hopeloos  verkeerd, die route die hij nam was helemaal niet mooi, geen mooie uitzichten over bergerac. ja, op die route van ons was er wel een heuveltje maar dat leverde dan wel dat

mooie uitzicht op! uitgelegd dat roy anders liep en ergens anders moest zijn maakte niet uit :o)

aangekomen op de camping moesten we gelijk de toeristenbelasting betalen, ik kreeg toch het idee dat ze ons liever kwijt dan rijk waren :o) al die pelgrims, is ook maar niks! we werden naar ons hutje op palen geleid en ter plekke (hutje was erg klein en we sliepen dan echt zij aan zij, lekker snurken, besloot will om alternatieven te vragen. die was er, een vergelijkbaar hutje, op het water dobberend, flotant! ze moest er wel met een roeibootje heen varen en een zwemvest om! ze kreeg ook nog een zinken emmer voor het geval dat ze naar de wc moest vannacht ;o) je zal toch diarree hebben ;o) we kwamen bedelen om een schaal om eten te maken wat we bij hun gekocht hadden, taboulé van couscous met een tomaten/mintsaus, helemaal vegetarisch en hoefde maar een 1/2 uur in de koelkast ;o) die we natuurlijk niet hadden, maar gewoon op tafel deed het ook heel goed. heerlijk maaltijdje, pakje, blikje, roeren en klaar. we hadden er nog wat gekookt ei van gisteren en walnoten van paar dagen terug doorheen geroerd, echt * waardig! morgen dus rustige dag, brood komt pas om 9 uur op de camping dus veel eerder gaan we niet lopen. hoop dat ik niet al te vroeg wakker ben!

ik zag dat jullie ook mee konden genieten van de warmte, in roermond zelfs tot 35 graden, pffff. ik denk dat het bij jullie misschien nog wel even erger aanvoelt. gelukkig koelt het bij jullie weer snel af naar normale temperaturen ;o))

á tout á l'heure, xx

1. Marianne:
    28 mei 2017
    Klinkt heel goed behalve jou enkel dan! Ik heb gisteren lekker op ons strandje gelegen was ook niet verkeert!
  2. Hendri:
    28 mei 2017
    Kan je Roy zijn stok(ken) niet lenen voor 1 of 2 dagen; waarschijnlijk is je enkel dan over maar heb je last in je armen. Sterkte. Wel heerlijk om al die verhalen te lezen. Liefs en een goede wandeling.
  3. Roel:
    28 mei 2017
    nee, die loopt net een ander schema en tijdspad! misschien zien we hem nog 1 x en dan gaat hij naar het westen, andere aanlooproute naar de camino del norte in spanje