naar nevers

27 april 2017 - Nevers, Frankrijk

hè hè, eindelijk!

ik zit, in de trein, de TGV! (;o) will) op weg naar frankrijk, nevers!

rust!

laatste 24 uur lijken wel 2 dagen, terugreis vanaf sicilië na een lekker weekje, waarin we de  verjaardag van mieke gevierd hebben. om 6 uur opgestaan en 's avonds om 18.30 uur thuis aangekomen.

na een heerlijk jointje, masha danki ruud, en moe van het reizen maar besloten om een taxi te nemen naar het holliday inn express hotel, bij schiphol.

was een goede beslissing anders had ik pas véél later aangekomen, nu daardoor nog even cheenu gezien (oude vriend van will die ook mee was naar sicilië) en bij hem op de kamer geslapen, bood ie spontaan aan. ik heb, nee! ik mocht niets betalen!

na een heerlijk nachtje slapen, ik heb cheenu wel wakker gehouden met mijn gesnurk, hem uitgezwaaid en daarna lekker rusteloos heen en weer gezwalkt op schiphol, was er erg druk met heel veel politie en handhavers.

die rusteloosheid begon gisteravond gelijk na thuis komen, moest dingen overpakken van de ene rugzak naar de andere, die al half ingepakt klaarstond. vervolgens wist ik niet meer wat ik nou wel of niet meer ingepakt had en heb toen maar gewoon aangenomen dat ik alles ingepakt had  hoe logisch klinkt dat ;o) een rusteloosheid, door wel duizenden gedachten die door mijn hoofd spookten, had het er al eerder over; gaat alles goed, heb ik alles bij me etc etc etc nu begint dat pas op te klaren, gelukkig!

ik zit! in de trein! de TGV! op weg naar frankrijk, nevers!

rust!

de reis verloopt met enige vertraging goed, op paris-bercy (treinstation) gevraagd bij de infostal op welk perron ik moest zijn kreeg ik toch een antwoord van een zure muts, ik dacht maar dat ze "1" zei maar dat bleek "R" te zijn, nadat ik zei dat ik het niet begreep kon er een minzaam lachje af, pfffff de taxichauffeur zei het al, die vond de parisien arrogant en onvriendelijk, lovend over nederland hahahaha, deze jongedame was daar echt een sprekend voorbeeld van :o) afijn trein nog op tijd gehaald ondanks de files in parijs en 1/2 uur vertraging!

rust!

om 18 uur aangekomen in nevers, ligt zo'n 300 km ten zuiden van parijs, op hollandse snelheid naar hotel toe, bij de 1ste heuvel dat bijgesteld :o( zal de komende weken wel wennen begrijp ik van will ;o)

ingecheckt en meteen maar wat basis boodschappen gedaan en restaurant, waar we 2 jr geleden ook gegeten hebben, gereserveerd. dezelfde zwervers zitten nog voor de deur iedereen aan te klampen voor geld en of sigaretten.

lekker gegeten met een iers biertje (kilkenny) erbij en weer naar huis (hotel) b'tje vervallen dingetje, maar ik hoef er alleen maar te slapen. morgen maar wat lopen, ik hoop heel lichtvoetig!

ben best wel moe, 2 dagen aan het reizen nu, dus maar vroeg naar bed!

rust, zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz!

1. Janny Wallet:
    28 april 2017
    Plezier en lichtvoetige wandelingen gewenst.
    Je reist wat af, zo leuk om te lezen.
    Ook groet van Jan natuurlijk.
  2. Pats:
    1 mei 2017
    Hee lieve Roel! de eerste dag zit erop ;-) .... hopelijk volgen er nog vele bijzondere of mindere bijzondere .... Geniet! .... wij genieten mee .... dikke knuffel!!