òòò heerlijke koffie

26 juli 2017 - Santiago de Compostela, Spanje

2de rustdag in santiago

will was al weg toen ik wakker werd. ik ben ontbijtje gaan halen, heb nog even daarna in huisje blog geschreven, zoals jullie konden zien niet al te veel meegemaakt ;o))

tijdens het uploaden van de foto’s naar terras terug gegaan en een paar bakkies heerlijke koffie gedronken. ik drink op zich niet zoveel koffie meer, onderweg vind ik het nogal lastig om mijn K kwijt te raken, nou ja, niet lastig, juist makkelijk maar het komt dan altijd op een moment dat er niets in de buurt is en in die zin lastig. alles dus nu wel in de buurt en dan mmmmmmmmmm ;o)) op terras kwam ik gie weer tegen, hij gaat daar altijd zitten omdat de route daar langs loopt en hij zo de binnenkomende en voor hem bekende lopers weer ontmoet. was gezellig verpozen daar, we hebben nog 2 rottjeknorders vermaakt met onze verhalen. die waren echt onder de indruk van de kilometers, zeker van gie, 68 jaar oud!

will kwam nog even langs stuiven toen ik weer met blog bezig was, onderweg naar kathedraal was enige wat ik hoorde want het was niet druk, exit will! ;o))

ik heb weer lekker een siësta gedaan, heerlijk zo’n natie dat zoiets verzint! daarna lekker rond gaan dolen in stad, op een plein nog even paar sangria’s achterover geslagen, riena gebeld en toen de kathedraal nog even in geweest om nog wat foto’s te maken. ik wilde eigenlijk stiekem een foto maken van de apostel maar de rij was weer net zo lang als gisteren, ik heb het maar gelaten.

wel nog een nonnetje laten schrikken, helemaal niet de bedoeling hoor. ze was heel driftig het wijwatervat aan het poetsen en ik kwam bij haar en zei “mucho trabajo hé” ‘t is dat de kerk een redelijk hoog plafond had maar anders had ze er tegen aan gezeten, ze kon er gelukkig wel om lachen ;o))

ik had met gie weer afgesproken om een pintje te pakken, toen we elkaar tegenkwamen kwam ook net will weer voorbij, ze hebben elkaar innig omhelsd en toen weer gedag gezegd, will was druk doende de stad te doorkruisen op zoek naar een veggie maaltijd! ik heb nog voorgesteld om mee te gaan maar dat hoefde niet, wij wilden toch vlees en dat was goed. wij zijn vlak bij waar we waren gaan zitten op een terras. heerlijk kleine gefrituurde paprika’s met grof zout bestrooid gegeten samen met wat croquetas en sardientjes van de grill en gestoomde mosselen. samen met de nodige pintekes natuurlijk ;o)) later een ijsje gaan halen en toen was het ook al weer 22 uur. nog even naar het plein geweest want daar zaten roy, mina en stephan klaar voor het optreden van een band. ik kon niet in de feeststemming komen, wetende dat ik de volgende dag weer 22 kilometer moest lopen met een klein o cebreiro’tje er in verwerkt dus redelijk snel weggegaan. bij thuiskomst lag will al op bed en heb ik me maar gedoucht en ben er ook maar in gekropen.

ondanks dat ik het raam dicht gedaan had kon ik de muziek luid en duidelijk horen, duurde dus wel even voor ik vertrokken was.

ik heb trouwens de 24ste onderweg een gesprek gehad met een jeugdtrainer van az voetbal. en dan niet jeugd jeugd, maar de beloftes van 15 jaar en ouder die de nieuwe cruijff willen worden. leuk gesprek. hij vertelde vol enthousiasme over zijn werk en wat die gasten allemaal beleefden en tegenkwamen op weg naar hun sterrendom. op die leeftijd, sommigen dan, thuiskomen met een tiet geld waar ik niet eens over durf te dromen, nou ja wel durf te dromen maar het nooit zal zien ;o)) best wel aparte wereld. hij noemde het ook een alpha wereld waar je best wel wat in je mars moest hebben om je staande te houden. hij was bezig om een opleiding te volgen om door te kunnen stomen naar een trainersloopbaan als van gaal et al. wel leuk om ook eens een gesprek over voetbal te hebben, ik! maar natuurlijk niet het geijkte gesprek met mijn rare vragen. hij vond het wel leuk geloof ik!

1. Marcus:
    27 juli 2017
    Die laatste met staf en kruisje is Jezus die de dood heeft overwonnen. Zie je vaak naast z'n graf afgebeeld. Dus niet alle afbeeldingen van een heilig uitziend iemand met staf is Jakobus (en jakobus heeft meestal een ruime hoed met rand, mantel/cape en een tas).