orisson

18 juni 2017 - Orisson, Frankrijk

van saint-jean-pied-de-port naar orisson

was echt vroeg vanmorgen, will was zelfs al eerder wakker maar ja, die moest haar wonden verzorgen en dat duurt even. het was nog pikkedonker en uiteindelijk rustig aan gedaan en toen het daglicht begon aan te breken zijn we de deur uitgegaan. was maar goed ook, voor de ergste hitte waren we binnen en zitten nu onder de parasol op een veldje achter ons slaapplaatsje.

er zweven hier heel veel vale gieren rond, echt veel, lastig op de foto te krijgen!

er is hier niet veel te doen, dus lekker rusten! ga zo mijn bed maar eens uitproberen ;o) morgen wordt een zware dag, we hadden vandaag makkelijk door kunnen lopen, maar verderop hebben ze geen refuges dus moet je meteen helemaal door naar roncesvalles. morgen ook weer vroeg weg dus, we moeten nog zo’n 17 km voor we daar zijn, wel al een lekker hotel geboekt daar dus we kunnen op ons gemak bijkomen van de inspanning en de hitte voordat het echt warm gaat worden, misschien toch mijn paraplu maar weer tevoorschijn halen, alhoewel ze ook storm met windkracht 8 á 9 voorspellen, keuzes, keuzes, keuzes ;o))

vandaag een rustige wandeling gehad, steil op sommige stukken maar gelukkig waren de bergen de melktandjes aan het wisselen ;o) en waren er ook wat vlakke stukken waar je weer even op adem kon komen. wel heel mooi, we zaten boven de mist / wolken die in de dalen hing terwijl de zon op kwam.

we liepen vandaag in een nog grotere colonne! het was druk druk druk! er loopt ook een man mee die zich overal tegen aan bemoeit, hij heeft een soort van middeleeuwse kledij aan met wit kapje op zijn hoofd, een soort van ruim vallende witte of gele blouse, en een broek (geen gewone ;o)) een soort middeleeuws kostuum eigenlijk, aangevuld met een riem met vierkante tasjes met daarop een rood kruis. hij geeft iedereen gevraagd of ongevraagd raad, we zagen hem al in sjpdp en daar liep ie met mensen die wilden beginnen naar de supermarkt en zei wat ze wel en niet moesten kopen. hij loopt wel heel soepeltjes ;o) zal proberen een foto te maken. will heeft dus een foto van hem geplaatst op haar blog.

net uit bed gekomen, licht slaapje gedaan :o) het is heerlijk om hier te zijn, het wordt nu rustig, meeste dagjesmensen zijn weg en hebben nu terras voor onszelf uitkijkend over de bergen met een biertje in de hand, heb zowat een vakantiegevoel nu.

gisteravond nog een stel duitsers ontmoet, ze hadden zichzelf bij ons in de tuin uitgenodigd, will had nog gezegd “wij gaan zo naar bed” maar toen will naar binnen ging met de woorden ik ga slapen en ik even later erachteraan en zei dat ik ook ging slapen moest will toch nog optreden, moeilijk weg te krijgen. ze zitten hier nu ook weer, we houden ze een b’tje op afstand, geen zin in! 1 kwam er uit mainz en zei zelf al dat ze een soort van hillbillies waren, ik geloof ze!

vanavond na het eten, we hadden er al een voorproefje van gehad in ostabat-asme met de groeps-zangbuilding. nu moesten we ons allemaal één voor één voorstellen, een zaal met ongeveer 30 personen waarvan de meesten in jpdp begonnen zijn. ik krijg hier echt de kriegels van, brrr. het lijkt wel en schoolreisje! niks mis mee, als je dat wil maar ik ben blij dat ik er toch af en toe afstand van kan nemen doordat we in een hotel slapen. vroeg naar bed gegaan maar in zo’n slaapzaal maakt het eigenlijk niet zoveel uit hoe laat je gaat, er is altijd rumoer! de één moet nog even naar de wc, de ander gaat net pas nar bed etc en het zijn allemaal stapelbedden dus als er een draait is de ander wakker ;o)

nu pas gepost omdat de wifi en telefoonverbindingen erg slecht waren

bonne nuit i buenas noches,