pffffffff

3 mei 2017 - Augy-sur-Aubois, Frankrijk

maar weer eens langzaam opgestart vandaag, de verhuurster kwam al kijken of we klaar waren om weg te gaan :o))

10.30 uur eindelijk klaar om te gaan! besloten om maar geen regenkleding aan te trekken, het was warm!

de dreiging van regen is er eigenlijk continu, of ie doorzet en waar weet je dan niet! uiteindelijk een paar kilometer voor het eindpunt begon het echt te dreigen, donkere wolken! net op tijd binnen gelukkig, het was wel een heel mooi gezicht, die donkere wolken met de koolzaadvelden eronder, groter contrast heb je niet qua kleur!

de eerste druppels vielen dus toen we binnen waren, pffffff. vandaag wel afgezien, moesten een heel lang stuk langs een kanaal, een kanaal dat varieerde in diepte en breedte en de hoeveelheid water wat er in stond. erg lang stuk met gras, ongelijke grond, dus continu op zoek naar evenwicht met je voeten, heel vermoeiend! erg veel last van mijn achillespees ook daardoor, was voor mij echt afzien, zat er echt even doorheen. was ook warmer en dat loopt toch wat minder. na rekken en strekken toch wel weer onder controle, nu zelfs geen centje pijn meer.

zitten dus nu in een pelgrimsherberg met 2 (stel) brabo's en gastheer en gastvrouw (vrijwilligerswerk) die ook uit brabant komen. ik ga me dus ook aanmelden als vrijwilliger, 2 weken per jaar ergens zitten lijkt me wel leuk om te doen. heb mijn e-mail adres achtergelaten bij de gastheer hier.

heel veel dialect in enen. gastheer heeft leuke relativerende humor. wel leuk om al die verhalen te horen.

wat ook leuk is dat er toch onderling contact is tussen de herbergen en sommige pelgrims, de braziliaan is foetsie, waar is ie heen? niemand die het weet, wel waar ie het laatst gezien is :o) hij liep met "lieve" een vlaamse die de tocht al meerdere keren volbracht heeft. wij hadden nogal last van hem in la grenouille, stond ie beneden in de hal te telefoneren en dat galmde door hele hotel heen als een soort bromtoon.

heerlijk gegeten hier, zelf wat linzen gekookt en een kaasomelet gemaakt en de linzen later door de rijst heen geroerd. de gastvrouw had  de kip en de salade en de fruitsalade als toetje met wat yoghurt klaargemaakt.

we slapen hier dus met zijn vieren op een grote zaal, hoor wel vehalen van de andere pelgrims dat het soms best wel heftig kan zijn, 18 man/vrouw met 1 toilet en douche :o((

ga zo lekker slapen, lekker opgewarmd door het houtkacheltje hier, morgen waarschijnlijk vroeg weer wakker voor ontbijt en weer lopen, 20 km! we bouwen het langzaam op, vandaag was het 15 in plaats van 11, de brabo's hadden bijna 30 gelopen terwijl de routebeschrijving veel minder aangegeven had. morgen wel weer  9 km kanaal.

komende dagen gaat de temperatuur omhoog, lekker? ik weet het nog niet, ik heb het gauw warm en hoeveel kun je uittrekken ;o)) hoeveel naakt accepteren de fransen en de andere pelgrimmers?

1. Saskia:
    3 mei 2017
    Ik geniet van je verslag X
  2. Riena:
    3 mei 2017
    Wat leuk zeg, dat je eennherberg kan bestieren als vrijwilliger! Mooie foto's, xxx
  3. Ruud:
    4 mei 2017
    Lijkt mij ook wel wat om een herberg te runnen, welk jaar ga je Roel?
    Moet wel in de zomer zijn svp