reünie

29 april 2017 - Nevers, Frankrijk

vandaag vroeg wakker, ook b'tje door de buren, waren nogal luidruchtig, slaan met deuren, praten etc.  maar ja wat wil je, het is echt een oud vervallen hotelletje, je hoort ze beneden zuchten ;o)

ik moest er toch uit, dus ik had er verder weinig problemen mee. even wasje (mijn 1ste) in sop gezet en gaan ontbijten, croissantje, jus d' orange en stokbroodje, veel zoet beleg! normaal altijd wel gek op maar nu op de een of andere manier helemaal geen zin in.

gauw terug naar de kamer, douchen, wasje uitspoelen, ophangen en............lopen! het pelgrimsleven is niet makkelijk ;o)

will tegemoet, lekker rustig aan gekuierd, moest ook wel want ik was weer eens met andere dingen bezig en dat moet je hier in frankrijk niet teveel doen als je loopt. er is altijd wel een mogelijkheid tot misstappen, kuilen, stoeprandjes en dergelijke. ik verstapte dus op een stoeprand, meteen stekende pijn in mijn enkel, kon gelukkig nog op tijd corrigeren en uiteindelijk paar uur last gehad maar waarin pijn steeds minder werd, pfffff, gelukkig! anders was dit einde reis geweest voor ie goed en wel begon.

er is dus meer tussen hemel en aarde, zoals ik gisteren al zei, later toen ik er het met  will over had zei ze dat zei zonder reden plotseling pijn voelde in enkel, straks eens vragen in welke.

kwam best veel (mede) pelgrims tegen, ik liep alleen de andere kant op, toen ik dus aan een franse meneer vroeg of dit de voir du pelerin was kreeg ik als antwoord, ja! maar je moet dan wel de andere kant op :o)) ik kon hem uitleggen in mijn beste frans dat ik iemand tegemoet liep, hij snapte het ook nog geloof ik.

die taal, het blijft lastig, frans is nooit echt mijn ding geweest!

uiteindelijk zag ik will aan komen in de verte, ongeveer halverwege de route die ze die dag moest lopen. samen weer terug, even het nodige bijkletsen over sicilië en marrèt, nick en hannah, en frankrijk natuurlijk, hoe anders het allemaal gaat, "de franse slag" wie kent hem niet!

na aankomst in nevers 1st maar even will ingecheckt bij "espace bernadette" een klooster ter ere van de naamgeefster (zoek het maar even op of vraag het aan riena, die heeft er een boekje van en heeft zich ingelezen) waar je kunt overnachten en toen rapide naar een terras waar de heerlijke blondjes er weer vlot in gingen :o)

volgens will is dat niet des pelgrims, wat ze van andere pelgrims had begrepen! die gaan met benen omhoog in bed :o)) en zeker niet aan de drank. ook daar zal wel vervuiling in zitten maar die moeten we nog tegenkomen, lijkt me gezellig!

vervolgens even op onderzoek uit geweest qua openingstijden van resto's en winkels. morgen is het zondag (andere openingstijden) en overmorgen maandag 1 mei! dag van de arbeid die hier best nog goed gevierd wordt. gelukkig is de carrefour gewoon open! maar qua resto'tjes moeten we morgen op onderzoek uit, de een is open maar daar willen wij niet dood gevonden worden en de ander is dicht waar wij dan wel weer graag zouden willen genieten! in ieder geval een lunch gereserveerd in het sterren resto'tje waar ik gisteren was, die is 's avonds dus gewoon dicht, pfffffff lastig hoor!

ik ben er intussen ook achter dat ik wat vaker, minimaal 2x p/dag, moet rekken en strekken. met name mijn klapkuiten die aan mijn achillespezen lopen te scheuren. vandaag best wel last gehad, maar na wat rust en stretchen voelt het weer goed!

vanavond gaan we maar eens een crêpe proberen, zijn ze hier erg goed in. hele gezonde ook met volkorenmeel en zo, jakkes! geef mij de gewone witte (pannenkoekachtige) maar. hoeft geen zoete vulling in, maar die bruine ik kan er de smaak niet van waarderen. zal best gezond zijn en zo maar toch, er zijn grenzen! :o)) lekker gegeten met een fles bretonse cider erbij, maar 2%, konden we hebben.

nu weer op de kamer, maar weer lekker vroeg naar bed en morgen morgen maar even laten zijn, weersvoorspelling is regen en onweer en dat blijft de rest van de week een beetje aanhouden, goede vuur(regen)doop voor een beginnend pelgrimmer, regenpak aan en lopen maar.

au revoir en bon nuit

1. TET PAARDEKOOPER:
    30 april 2017
    De hel al losgebarsten?? Geven code oranje af.......dat wordt heel veel water ......Knuf