ristorante

25 juni 2017 - Estella, Spanje

van lorca naar estella (lizarra)

heerlijke rustige koele nacht gehad! ook wel weer eens lekker, de koelte dan. niet dat ik een deken of zelfs een sarong over me heen trok ;o) maar lekker!

we hoefden  vandaag maar 10 km en dat ging ondanks dat we zelf vonden dat we slow gingen erg snel voorbij! lekker gelopen, de koelte verdween alweer snel, net zoals de wolken die er hingen. landschap veranderd langzaam weer, liepen vandaag richting bergen, en ze kwamen steeds dichterbij, waarvan ik dacht oh nee! te hoog! maar dat zien we morgen pas denk ik of we gaan er omheen.

lekker terrasje gepakt in 1ste dorp wat we tegenkwamen in gezelschap van een belgische, zweed, amerikaan en amerikaanse (denk ik) morgen maar even aan will vragen die heeft adressen uitgewisseld met haar. ze liepen ons achterop en we raakten meteen aan de praat. ik met de zweed. die was pas een eigen consultancy begonnen in de ict sector en ook pas geleden gescheiden. leuke gesprekken over bedrijven en organisaties, top down management, crm (communications resource management etc, hij had er een moderne kijk op. was gezellig. hun zijn vanaf terras doorgelopen en wij bleven nog even zitten omdat we nog maar iets van 2,5 km moesten en het dus rustig aan gingen doen ;o)) waren er natuurlijk in no time :o))

mooi dorp estella, de oude stad dan, tegen een berg aangebouwd. nu niet veel te beleven omdat het zondag was, dan is alles hier een b’tje op slot en gaan ze zelf lekker en leuke dingen doen. ingecheckt bij de capucijners die ze hier capuchinos noemen. mooie albergue, helemaal gerenoveerd en in gebruik voor pelgrims. wordt gerund door vrijwilligers.

toen het dorp maar in, het was weer etenstijd! will had een italiaans resto’tje gezien wat haar wel wat leek en dat leek het niet alleen! heerlijk gegeten! en ook nog een lekker hierbasje gedronken bij de espresso.

verder weinig gedaan. wasje natuurlijk ;o)) wel met wasmachine en droger hier :o) ook wel lekker. het leven van een pelgrim is over het algemeen tegenwoordig redelijk van alle gemakken voorzien.

heb nog met een duitse man zitten kletsen hier in de albergue, hij had een grote wond van een blaar op zijn hiel en hij ging 2 dagen rust houden en het dan weer proberen. wel leuk hij is nu met zijn 3de kind de camino aan het lopen. elk kind, 3 totaal heeft ie dat mee gedaan als ze 16 werden. mooi, een b’tje quality time!

ik vroeg op een gegeven moment of hij wist wat de wificode was en toen moest ie zijn leesbril erbij pakken met de woorden “ik word een b’tje oud” waarop ik van ja, don’t we all! hij nog van ik ben al 50. waarop ik zei ohhh dan ben je nog jong! hij vervolgens en jij dan 52 ;o)) mooi hè. toen ik zei dat ik 58, keek ie wel even op ;o)) ach ja, zo’n goddelijk lijf als ik heb ;o)) ik zei nog tegen hem van zou je zoon niet alleen de stukken kunnen lopen en jij met de bus maar dat zag ie niet zitten, bang dat er wat zou kunnen gebeuren en ook voor zijn vrouw, zijn zoon zag het echter wel zitten ;o))

ik zei het al rustig dagje vandaag, nog even dorp in geweest, wat bier kunnen bemachtigen en op plein bij fontein opgedronken en toen maar weer naar de capu’s. de kerk ernaast was open, even naar binnen geweest maar had het al gauw bekeken, er was een mis gaande en dan wil ik niet teveel storen. will is wat langer gebleven en die vond het wel bijzonder dat ze elkaar op een gegeven moment een hand gaven, ook aan will. ik had dat bij norin op curaçao al eens gezien, wel mooi, ze kijken elkaar daarbij ook recht in de ogen aan, zo van ik zie en waardeer je!

bij de capu’s ook gegeten, en toen maar naar binnen, het regent! en ze voorspellen, nee ze dreigen zelfs met code rood! vanwege donder en bliksem! gaat morgen ook hele dag door is de voorspelling, wij moeten een berg op! help! ben benieuwd, vooralsnog hebben we besloten om om 6 uur op te staan, hier ontbijten en om 6.30 uur weg te gaan :o((

nog geen donder en bliksem gehoord of gezien,

hasta luego maar weer,

1. Marcus:
    25 juni 2017
    Puttertje!!!!
    Kan in de kunst symboliek vaak aankondiging zijn van dood Christus (doornenkroon, bloed, rood in z'n verenkleed.
    Wat me dan weer op die kerk brengt die jullie bezocht hebben: ik vind die 12e eeuwse kerk (San Puedro de la Rúa) wel erg interssant: zeer oude en waardevolle Romaanse sculpturen. Bijzonder, ook het Laatste Oordeel.
    (Putters zijn algemene tuinvogel, zie en hoor ik altijd van m'n balkon, ook geliefd als kooivogel en erg mooi)
  2. Martha:
    26 juni 2017
    Zo, ben weer helemaal bij en heb genoten van de verhalen en foto's met een Hollands bakkie erbij. Petje af voor jullie.... best wel afzien .... en als de nood hoog is.... roeien met de riemen die je heb.Toch gaan jullie weer met goede moed verder. Zelf de avondvierdaagse gelopen met de twee oudste (6 en 10 jaar), ze liepen mij eruit. Toch blijf ik je volgen.... vanuit mijn luie stoel. Groet en succes allemaal!